Matīss noliedz, ka viņa lēmums pamest “Rīgas satiksmes” pagaidu direktora amatu saistīts ar emocijām vai politiku

2 komentāri

Pēc paziņojuma par kandidēšanu Eiropas Parlamenta vēlēšanās Rīgas mēram Nilam Ušakovam (“Saskaņa”) zudusi interese par uzņēmuma “Rīgas satiksme” sakārtošanu, tā otrdien paziņoja “Rīgas satiksmes” pagaidu vadītājs Anrijs Matīss un iesniedza atlūgumu.

Ušakovs Matīsa lēmumu tikmēr skaidro ar sakāpinātām emocijām un finanšu grūtībās nonākušajā uzņēmumā iecēlis jaunu pagaidu vadītāju.

Anrijs Matīss kļuva par “Rīgas satiksmes” pagaidu vadītāju pēc pašvaldības uzņēmuma ilggadējā valdes priekšsēdētāja Leona Bemhena nonākšanas aiz restēm aizdomās par vērienīgu korupciju.

Matīss pasūtīja kompānijai “Ernst&Young” veikt auditu par uzņēmuma stāvokli. Atklājās kliedzoši fakti par to, ka ar rīdzinieku naudu dāsni atbalstītā “Rīgas satiksme” slēgusi klaji neizdevīgus līgumus, kas radījuši miljonos eiro mērāmus zaudējumus. Matīss otrdienas rītā paziņoja, ka vairs nejūt Rīgas domes vadītāja atbalstu “Rīgas satiksmes” sakārtošanai, tāpēc amatu pamet.

“Nav nekāda kustība redzama un vēlme šīs lietas darīt. Vēl vairāk – ir parādījusies vēlme “paslaucīt zem tepiķa” šo atzinumu, izdomāt dažādus iemeslus, lai viņu nesniegtu, piemēram, VARAM un tā tālāk,” norādīja Matīss.

Savukārt Ušakovs vērtēja, ka Matīsa lēmuma pamatā ir emocijas.

“Nokomentēt un novērtēt šīs emocijas man droši vien būtu grūti. Es pieņemu, ka tas, no vienas puses, ir liels izaicinājums strādāt šajā uzņēmumā. No otras puses, Matīsa kungam droši vien ir visaptverošs politiskais spiediens no visām pusēm, kas ir saistīts ar plāniem atlaist vai nu Rīgas domi, vai nu personīgi mani,” pauda Ušakovs.

Matīss tikmēr noliedz, ka viņa lēmums būtu saistīts ar emocijām vai politiku.

Jaunais “Rīgas satiksmes” pagaidu vadītājs būs Ernests Saulītis, kurš iepriekš bija Rīgas domes Īpašumu departamenta ierēdnis. Pretēji Matīsam, Saulītis neuzskata, ka audita ziņojums dod pamatu tiesiskā veidā vērsties pret bijušo “Rīgas satiksmes” valdi par zaudējumu radīšanu. Audita saturu Saulītis Rīgas domniekiem otrdien komentēja lakoniski.

Tikmēr Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai (VARAM), kas vērtē Ušakova atbildību par bēdīgo stāvokli “Rīgas satiksmē”, ziņojuma kopiju jaunais uzņēmuma vadītājs sūtīt negrasās, par spīti tam, ka ministrija to vairākkārt prasījusi. Ministrijas pārstāvji ar ziņojumu drīkstēšot iepazīties tikai “Rīgas satiksmē” uz vietas.

“VARAM nav kompetence pārraudzīt pašvaldības kapitālsabiedrības,” norādīja Saulītis.

Par to, ka “Rīgas satiksmes” vadībā iecelts tieši Saulītis, nu jau bijušais pagaidu vadītājs Anrijs Matīss pauž izbrīnu. Saulītis nāk no Rīgas domes Īpašumu departamenta – tieši šī iestāde bija atbildīga par “Rīgas satiksmes” līdzšinējo uzraudzību.

“Arī Ušakova kungs ir izteicies, ka viņš ir pieņēmis visus lēmumu par “Rīgas satiksmi”, tieši pamatojoties uz Īpašumu departamenta atzinumiem. Ja cilvēks ir uzraudzījis un uzņēmums ir novests līdz šādam stāvoklim, tad vai viņam var uzticēt uzņēmuma vadību? Bet tas, protams, ir Ušakova kunga kompetencē. Tas no malas izskatās diezgan dīvaini,” pauda Matīss.

Pagājušajā nedēļā Ušakovs lēma “Rīgas satiksmei” no pašvaldības budžeta līdzekļiem piešķirt kārtējo palielināto dotāciju – 130 miljonu eiro. Par to vēl būs jābalso domniekiem. Matīss norāda, – ja netiks veikti nepieciešamie taupības un darbības sakārtošanas pasākumi, tad ar to nepietiks, un jau šogad uzņēmumā no rīdzinieku kabatas varētu nākties iepludināt vēl 10 miljonus eiro.

2 komentāri