Maiznieki arvien asāk cīnās par pircēju maciņiem

1 komentārs
Maiznieki arvien asāk cīnās par pircēju maciņiem

Sarūkošais iedzīvotāju skaits un pircēju paradumu maiņa saasina konkurenci maizes tirgū. Maiznieki norāda, ka pretēji gaidītajam konkurences iespaidā maizes cena nekritīsies, taču maizes kvalitāte gan var samazināties.

Konkurenci galvenokārt saasina kopējais maizes tirgus kritums. Aptuveni aprēķini liecina, ka maizes patēriņš samazinās no trim līdz pieciem procentiem ik gadu.

Ekrānuzņēmumi

“Rīgas dzirnavnieka” valdes loceklis Žilvinas Pakeltis norāda, ka miltu ražotāji sāpīgi izjūt maizes patēriņa kritumu kam esot divi vienkārši iemesli. “Jā, tāpat kā citi ražotāji, mēs arī izjūtam, ka Latvijā cilvēku kļuvis mazāk un jaunā paaudze vairs neēd maizi tik daudz kā tas bija agrāk,” viņš saka.

Sāncensība pieaug ne tikai starp līdzīgu maizes šķirņu ražotājiem, bet arī starp lielajiem un mazajiem jeb nišas ražotājiem. Latvijas maiznieku biedrības vadītājs norāda, ka lielie, rūpnieciskie ražotāji cenšas iekarot mazo ražotāju tirgu.

Industriālie ražotāji skatās vairāk tajā virzienā, radot lielāku konkurenci nišas produktu ražotājiem, tādiem kā ”Lāči”, ”Lielezers”, ”Dona”, ”Roga agro” un ”Liepkalni”. Lielie ražotāji ir vairāk vērsti piedāvāt produktu par iespējami zemāku cenu.

To ir novērojis arī ceptuves “Lāči” saimnieks Normunds Skauģis, kurš norāda, ka laba maize nevar būt lēta, bet pircēji to bieži vien aizmirst. “Lielražotājs cenšas atdarināt to, ko ražo mazais un vidējais ražotājs, kaut ko cenšas ražot līdzīgu, bet tā nav tāda maize… Cilvēki sāk patērēt šo lielražotāju maizi, un viņiem tā lielražotāju maize šķiet, ka nu ir tas etalons,” teic Skauģis.

Papildu konkurenci rada arī arvien pieaugošais lielveikalu ceptuvju skaits. Lielveikalu ķēdes iekaro arvien lielāku tirgus daļu.

Pieaugošā konkurence maizes cenas zemākas nepadarīs norāda visi uzrunātie uzņēmēji. Tāpēc, ka pārdošanas apjomi krītas, bet darba spēks un izejvielas lētākas nekļūst.

Video

1 komentārs