Mācītājs: Baznīca nekad nekļūs par virtuālo realitāti

Komentāri

Lai gan baznīca labprāt izmanto jaunākās tehnoloģijas, tā nekad nekļūs par virtuālo realitāti, šādu viedokli intervijā LNT raidījumam 900 sekundes pauda Rīgas Doma dekāns Elijs Godiņš.

”Baznīca vienmēr tā ir darījusi [izmantojusi jaunākās tehnoloģijas]. Kad jaunā tehnoloģija bija papīrs un tinte, tad lietoja papīru un tinti, kad jaunā tehnoloģija bija drukāt ar drukas mašīnām, tad drukāja ar tām. Tagad ir citas tehnoloģijas. Baznīcas jēga ir būt tur, kur ir cilvēki. Un cilvēkus aizsniegt ar uzaicinājumu,” teica Godiņš.

Taču tā nekad nekļūšot par virtuālo realitāti, jo tā nav baznīcas daba. ”Baznīcas daba ir īsti cilvēki, īsta klātbūtne, īsta Dieva klātbūtne. Bet baznīca vienmēr var lietot jebkuru no jaunām tehnoloģijām, lai cilvēku uz to uzaicinātu, un tā turpināsies. Tikko pāvests esot pievienojies ”Instagram”, es dzirdēju. Tas gan neattiecas uz luterāņu baznīcu, bet iezīmē kopējās baznīcas tendences,” sprieda Godiņš.

Vēl viens veids, kā uzrunāt auditoriju, ir caur kultūras un mākslas notikumiem, kurus jau vairākus gadus organizē sabiedriskā organizācija ”Mans Doms”. Godiņš teica, ka Domā šādā veidā notiek mēģinājums veidot dialogu baznīcai ar mākslu.

”Tur var būt kaut kas ļoti diskutabls, jo ir cilvēki, kuri mācās mākslas valodu, un tā varbūt ne katram uzreiz viegli pieejama. Un varbūt māksla mācās ticības valodu, kas arī nav katram māksliniekam viegli pieejama. Tas veids, kā mēs uz to raugāmies – tā ir daļa no tā, Cilvēki atrodas dažādos stāvokļos, dažādās vietās, un viss, ko mēs darām, ir parādīt to pašu virzienu. Mūsuprāt, baznīcā ir kaut kas ļoti vērtīgs, kas tāds, kas katram cilvēkam ir nepieciešams – tā ir vēsts par viņa brīvību,” stāstīja Godiņš.

Lūgts nosaukt pašam svarīgāko pasākumu, viņš atminējās izstādi ”Atspulgs”, kur Doma dārzā varēja, raugoties uz zemi, redzēt debesis.

”Tas, manuprāt, bija ļoti skaisti, atsvaidzinoši un man tas personīgi patika. Un tā ir tā kategorija, kā es varu vērtēt mākslu. Man tas patika,” teica Godiņš.

Video

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl