LTVC: Kopumā pārtikas produktu cenas Baltijas valstīs ir vienādā līmenī

Pievienot komentāru
LTVC: Kopumā pārtikas produktu cenas Baltijas valstīs ir vienādā līmenī
NATĀLIJA VALDNIECE, 900 SEKUNDES

Kopumā pārtikas produktu cenas Baltijas valstīs ir vienādā līmenī, pastāstīja Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra (LTVC) vadītāja Ingūna Gulbe.

“Kopumā starp Baltijas valstīm nav vērojamas būtiskas cenu atšķirības,” intervijā aģentūrai LETA atzina Gulbe, norādot, ka katrā valstī ir produktu grupas, kuras ir dārgākas un kas ir lētākas.

Viņa skaidroja, ka, salīdzinot ar Igauniju, Latvijas mazumtirdzniecībā situācija ir līdzīga, savukārt Lietuvā, iespējams, ir lielāka konkurence. Kā norādīja LTVC vadītāja, Lietuvā produktu cenas tiek vērtētas piecās veikalu ķēdēs, un daudziem produktiem visos piecos veikalos ir pilnīgi vienādas cenas. Savukārt Latvijā ir četras mazumtirdzniecības ķēdes, taču cenas nav iespējams salīdzināt, jo preču sortiments ir atšķirīgs.

“Mums starp veikalu ķēdēm vienam produktam starp dārgāko un lētāko produktu cenu atšķirība ir pat divas reizes. Lietuvas veikalos ir vienādas cenas. Tas liek secināt, ka viņiem ir efektīvāka tirdzniecība, lielāka konkurence, tādēļ viņiem daudzu produktu cenas ir zemākas. Viņi efektīvāk tirgojas,” komentēja Gulbe.

Viņa arī atzina, ka kvalitātes ziņā Latvijas augļu un dārzeņu produkcija ir pārāka.

Vaicāta par to, kā mainījies pārtikas patēriņš pandēmijas laikā, Gulbe skaidroja, ka ir ļoti mainījušies iedzīvotāju pirkšanas paradumi, tostarp pirkšana vairāk novirzījās e-vidē. Tāpat visa pārtika pašreiz tiek safasēta, lai pēc iespējas mazinātu vīrusa izplatību.

“Protams, nekur nav pazudušas tendences, kas bija aizsākušās jau pirms pandēmijas, – nišas produkti – bezglutēna, bezlaktozes, diabētiķiem, bioloģiskie produkti. Šiem visiem produktiem ir vērojams pieaugums, jo turpina attīstīties visādas vegānās, veģetārās un cita veida diētas,” piebilda LTVC vadītāja. Tāpat viņa minēja, ka cilvēkiem ir svarīga uzņēmuma sociālā atbildība, “zero waste” un klimata saudzējošas ražošanas pieprasījums.