Likvidējot Čaka ielas velojoslu, sabiedriskais transports brauc bez kavējumiem

0 Komentāru

Par galvaspilsētas satiksmes lietām atbildīgie uzskata, ka vienas velojoslas likvidēšana Čaka ielā un tās aizstāšana ar sabiedriskā transporta joslu ir nesusi augļus – trolejbusi, autobusi un mikroautobusi tagad atkal spējot kursēt pēc grafika, vēsta TV3 Ziņas.

Katrā trolejbusā un autobusā ievietotā GPS sistēma izmērījusi braukšanas laiku pa Čaka ielu, kad velojoslas vēl bija abos virzienos, un tagad septembrī, kad uz velojoslas likvidēšanas rēķina izveidota sabiedriskā transporta josla virzienā no centra uz Purvciemu. Visnoslogotākajā posmā, no četriem pēcpusdienā līdz septiņiem vakarā, iepriekš teju katrs trolejbuss un autobuss Čaka ielas dēļ kavējās vidēji par 25 minūtēm, reizumis pat par 40 minūtēm. Tagad – kavējumu vairs nav. Salīdzinājumu pasūtījusi pašvaldība, lai pierādītu, ka velojoslas likvidēšana augusta beigās ir attaisnojusies.

Foto: ULDIS ĀBOLIŅŠ, TV3 ZIŅAS

Vilnis Ķirsis (”Jaunā Vienotība”), Rīgas vicemērs

“Patlaban sabiedriskais transports ir ātrs kā nekad, pat apsteidz to situāciju, kas bija vēl pirms Čaka ielas remontiem.”

“Primāri – nestāvam sastrēgumos. Pasažieris var rēķināties ar to laiku, kas ir ieplānots. Ja jābrauc 20 minūtes, tad arī brauc 20 minūtes, nevis divas reizes ilgāk. Ļoti bieži tas ir domino efekts, kad ir vēl kāds cits maršruts tālāk. Bet tagad tas viss ir atrisinājies,” pauda “Rīgas satiksmes” pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Līdz ar sabiedriskā transporta joslas izveidošanu Čaka ielā tagad trolejbusi un autobusi piebrauc pat agrāk nekā norādīts kursēšanas grafikos. “Rīgas satiksmei” jādomā, kurus no šiem laikiem pielāgot aktuālajai situācijai, lai nemaldinātu pasažierus.

Foto: ULDIS ĀBOLIŅŠ, TV3 ZIŅAS

Tas gan nenotiks tik ātri.

Baiba Bartaševiča-Feldmane, “Rīgas satiksmes” pārstāve

“Lai veiktu kaut kādas izmaiņas, ir jāanalizē situācija ilgtermiņā. Ne tikai vienu mēnesi, bet paskatīties, piemēram, sniega laikā, kad pagājuši vairāki mēneši. Kustības grafika izmaiņas tiek veiktas ilgtermiņā. Tāpēc, ja mēs to veicam un atkal ir kādas izmaiņas, izanalizēsim. Ja tiešām transports brauc ātrāk, veiksim izmaiņas.”

Atsevišķi pa Čaka ielu diendienā braucošie šoferi gan apšauba – vai maz sabiedriskā transporta joslas izveide virzienā uz Purvciemu bija pareizākā izvēle. Lēnākā satiksme parasti ir virzienā uz centru, sevišķi rīta stundās. Galapunktos šoferiem tad reizumis pat vairs neatliek laika aizskriet uz tualeti vai paēst pusdienas.

Madats, 5. autobusa šoferis

“Tikko arī nokavēju sešas minūtes. Jā, ārā no centra tagad ir viegli, bet uz centru problēmas arī luksoforu dēļ.”

Tā kā pa Čaka ielu dienā pārvietojas 40 000 pasažieru, tad viņu ērtības dēļ arī likvidēta velojosla, par kuru dienā brauca vidēji 800 cilvēku. Satiksmes departamentam tuvākajā laikā jāvērtē vēl desmit ielas, kurās ierīkot sabiedriskā transporta joslu. Pašvaldība gan turpina saņemt pārmetumus no velosipēdistiem. Tie jūtas pievilti, jo domājuši, ka Staķa Rīgā velojoslu būs tieši vairāk.

0 Komentāru