Lietotu automašīnu pircējiem papildu izdevumi sagaidāmi jau nākamgad

4 komentāri

Latvijā iecerētas nodokļu izmaiņas, kas atjaunos vieglo automobiļu reģistrācijas nodokli spēkratiem, kas vecāki par pieciem gadiem, vēsta TV3 Ziņas.

No nākamā gada lietotu automašīnu pircējiem sagaidāmi papildu izdevumi. Plānā jauns nodoklis. Satiksmes ministrija no nākamā gada iecerējusi izmaiņas transportlīdzekļu nodokļos, tādējādi budžetā papildus gūstot vismaz 20 miljonu eiro. Paredzēts piemērot jaunu transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa aprēķinu tiem auto, kam izmeši noteikti atbilstoši jaunākajai metodikai, kā arī smagākiem spēkratiem.

Lauvas tiesu finansiālā ieguvuma jeb teju 16 miljonus eiro veido vieglo automobiļu reģistrācijas nodokļa atjaunošana attiecībā uz pirmreizējo reģistrāciju spēkratiem, kas vecāki par pieciem gadiem.

Nodokļa likmi rēķinās atkarībā no auto vecuma, degvielas tipa un izmešu daudzuma. Attiecīgi – tā var svārstīties no dažiem desmitiem eiro līdz pat 1700 eiro, ja pirmreizējo reģistrāciju veiks vecam un smagam, ar dīzeļdegvielu darbinām spēkratam.

Šodien Saeimas Nodokļu politikas apakškomisijā Satiksmes ministrijas pārstāvji skaidroja, ka šīs izmaiņas paredzētas tā sauktā “Zaļā kursa” vārdā, ko atbalsta kā Eiropas Savienība kopumā, tā Latvija. Līdzīgi rīkojas ar Lietuva un Igaunija.

“Ilgtermiņā tas nozīmē arī sabiedrības paradumu, lai pārvirzītu kravas no ceļiem uz dzelzceļiem un cilvēki pārsēstos no privātā transporta uz sabiedrisko, kā arī – lai tie, kuri izvēlas tikai un vienīgi privāto, izvēlētos videi draudzīgas automašīnas,” sacīja Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns.

Ne visi Saeimas komisijā tam bija atbalstoši. Auto asociācijas vadītājs uzsvēra, ka Lietuvā un Igaunijā nav tāda gadskārtēja nodokļa sloga, attiecīgi, izdevumi Latvijā būs krietni augstāki, kas atkal varētu mudināt iedzīvotājus mašīnas reģistrēt kaimiņvalstīs.

“Pēc šī izvērtējot, mēs esam 3,3 trīs reizes dārgāka nekā Igaunijā un 4,4 reizes dārgāki nekā Lietuvā. Naudas starpība, ko katrs braucējs samaksā, ir milzīga. (..) Izskatās diezgan graujoši tieši ģimenēm ar bērniem, kam ir automašīnas ar septiņām vietām ar lielāko motora jaudu. Līdz ar to arī izmeši lielāki,” apliecināja Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Satiksmes ministrijas pārstāvji gan ir pārliecināti, ka arī kuplām ģimenēm ir gana alternatīvu.

“Joprojām ir iespēja izvēlēties benzīna dzinējus, kam ir divreiz zemākā likme. Tas ir labāk. Es, piemēram, no saviem astoņiem [vēsturiski iegādātajiem] automobiļiem nekad neesmu iegādājies dīzeli, tikai benzīnu,” teica Saeimas deputāte Ilze Indriksone (“Nacionālā apvienība”).

Uzņēmēju organizācijas arī aicināja domāt par lielākiem atvieglojumiem zemizmešu spēkratiem. Par konkrētajiem likumprojektiem vēl gaidāmas diskusijas Saeimā.

Noskaties arī šo: No nākamā gada plāno ieviest vieglo automašīnu reģistrācijas nodokli