6 komentāri
Līdz Tallinai un Viļņai biļete 38 eiro, Kauņai 27 eiro – to sola “Rail Baltica” projekts
Rail Baltica

Iespēja nokļūt Tallinā un Kauņā mazāk nekā divās stundās, to sola “Rail Baltica” projekts, kura aprēķinus šodien pirmo reizi prezentēja “Rail Baltica” globālajā forumā. Kopējās projekta izmaksas varētu būt 5,788 miljardi eiro.

Kopējais ekonomiskais ieguvums Baltijas valstu ekonomikām tiek lēsts ap 16 miljardiem eiro, tostarp tiek ņemti vērā ieguvumi ceļotājiem, kravu pārvadātājiem, dzelzceļa operatoriem. Savukārt kopējais laiks, ko “Rail Baltica” pasažieri ietaupīs ceļā, būšot 5,3 miljoni stundas.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Lētākā biļetes cena vienā virzienā uz Viļņu un Tallinu tiek prognozēta 38 eiro, bet līdz Kauņai 27 eiro.

“Rail Baltica” prognozētās biļešu cenas

Foto: Jānis Eglītis

No kopējām projekta izmaksām 5,788 miljardu eiro apmērā, Eiropas Savienība (ES) varētu segt 4,635 miljardus eiro (pieņemot atbalsta intensitāti 85% apmērā), bet Baltijas valstis – 1,154 miljardus eiro. Igaunijā projekts izmaksās 1,346 miljardus eiro (nacionālā līdzfinansējuma daļa apmēram 268 miljoni eiro), Latvijā – 1,968 miljardu eiro (nacionālā līdzfinansējuma daļa apmēram 393 miljoni eiro), bet Lietuvā – 2,473 miljardus eiro (nacionālā līdzfinansējuma daļa apmēram 493 miljoni eiro).

Savukārt no 2048. līdz 2052. gadam būs nepieciešamas investīcijas vairāk nekā 500 miljonu eiro apmērā infrastruktūras atjaunošanai.

Forums ir galvenais starptautiskais ”Rail Baltica” pasākums šajā gadā, kura laikā tiks skatīts dzelzceļa projekta ekonomiskais potenciāls, iepirkumu politika un organizācija. Pasākums būšot noderīgs arī projekta potenciālajiem piegādātājiem. Tā laikā tiks apskatīti stratēģiski un taktiski jautājumi no nacionālās, reģionālās un Eiropas Savienības (ES) perspektīvas, sekmējot projekta ieviešanu.

Foto: “Rail Baltica” forums


Paredzēts, ka tas vienkopus pulcēs augsta līmeņa vadītājus un lēmuma pieņēmējus, dzelzceļa, loģistikas un ekonomikas profesionāļus, politiķus un organizācijas, kā arī potenciālos projekta piegādātājus no Eiropas.

Rīgas centrālās stacijas projekts

Plašāk par “Rail Baltica” TV3 Ziņās plkst. 19.00!

TOP komentāri

  • Jānis
    +3 +2 -1

    Jānis

    Baigi sālīti, divreiz ātrāk kā ar vilcienu, bet arī divreiz dārgāk. Ārvalstu tūristi noteikti izvēlēsies vilcienu, jo uz Rietumeiropas fona cena ir adekvāta, bet ar esošu algu līmeni vietējiem drīzāk nāksies vien palikt uz autobusiem. Varam gan cerēt, ka 10 gadu laikā Latvija vismaz attāli pietuvosies Rietumeiropas dzīves līmenim un arī mums šī šķitīs adekvāta cena, bet ak naivums.
  • Meitene
  • Hedviga
    +1 +1 0

    Hedviga

    Vispār jau Railbaltic būvēs ātrvilcienu, ar lidmašīnām pagaidām tam nav sakara. Lido Airbaltic

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl