Komentāri
Latvijas skolēni ir gudrāki par Lietuvas, bet krietni atpaliek no Igaunijas skolēniem
FOTO: LETA

Latvija Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) veidotā skolēnu zināšanu reitingā ierindojas 24.vietā, apsteidzot Lietuvu, bet krietni atpaliekot no Igaunijas. Pirmās piecas vietas reitingā ieņem Āzijas valstis.

Igaunija ziņojumā ieņem augsto 7.vietu pēc 15 gadus vecu skolēnu matemātikas un dabaszinātņu zināšanām, bet Lietuva ierindojas 31.vietā.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Vislabākās zināšanas matemātikā un dabas zinātnēs ir Singapūras skolēniem, kam seko Honkonga, Dienvidkoreja, Taivāna un Japāna.

Ziņojuma pēdējās vietas ieņem Omāna, Maroka, Hondurasa, Dienvidāfrikas Republika un Gana.

OECD publicētais globālais skolēnu zināšanu reitings ir apjomīgākais līdz šim publicētais, apkopojot datus par 76 valstīm un salīdzinot tos ar valsts ekonomiskās izaugsmes potenciālu.

OECD ziņojumā salīdzināti matemātikas un zinātņu pārbaudījumu novērtējumi un aptver daudz plašāku valstu loku nekā OECD “Pisa” testu ziņojumā, kurā apkopoti dati par attīstītajām valstīm.

“Mums pirmo reizi ir patiesi globāls skatījums uz izglītības kvalitāti,” sacīja OECD izglītības jomas direktors Andreass Šleihers.

“Tā mērķis ir gan nabadzīgām, gan bagātām valstīm dot iespēju salīdzināt savu situāciju par pasaules izglītības līderiem, konstatēt to stiprās un vājās vietas un redzēt, kādus ilgtermiņa ekonomikas ieguvumus tās varētu gūt ar izglītības sistēmas uzlabošanu,” norādīja Šleihers.

Singapūras piemērs, kur līdz sešdesmitajiem gadiem valdīja augsts analfabētisma līmenis, apliecina, cik liels progress ir panākams, sacīja Šleihers.

“Ieejot kādā Āzijas klasē, jūs tur atradīsies skolotājus, kas sagaida, ka ikviens skolēns gūs panākumus. [..] Šīs valstis arī ļoti veiksmīgi visgrūtākajām klasēm piesaista vistalantīgākos skolotājus, nodrošinot, lai ikvienam skolēnam būtu pieeja izcilam skolotājam,” norādīja Šleihers.

Ziņojums apliecina ASV skolēnu vājās zināšanas, tām noslīdot zem Eiropas valstīm un pat zem Vjetnamas. Arī Zviedrija zaudē savas pozīcijas, apstiprinot OECD pagājušās nedēļas brīdinājumu, ka tās izglītības sistēmā ir nopietnas problēmas.

Valstu reitings pēc skolēnu matemātikas un dabas zinātņu zināšanām:

  1. Singapūra
  2. Honkonga
  3. Dienvidkoreja
  4. Japāna
  5. Taivāna
  6. Somija
  7. Igaunija
  8. Šveice
  9. Nīderlande
  10. Kanāda
  11. Polija
  12. Vjetnama
  13. Vācija
  14. Austrālija
  15.  Īrija
  16. Beļģija
  17. Jaunzēlande
  18. Slovēnija
  19. Austrija
  20. Lielbritānija
  21. Čehija
  22. Dānija
  23. Francija
  24. Latvija
  25. Norvēģija
  26. Luksemburga
  27. Spānija
  28. Itālija
  29. ASV
  30. Portugāle
  31. Lietuva
Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl