Komentāri

Pagājis pusgads, kopš tika brīvlaists elektrības tirgus. Piedāvāt šo pakalpojumu Latvijas iedzīvotājiem pieteicās vairāki uzņēmumi.

Miks aktīvi interesējās par iespējām mainīt elektrības tirgotāju vēl pirms tirgus atvēršanas gada sākumā, jo gribējis būt viens no tiem, kas iekustina tirgu. Pie cita elektrības tirgotāja izvēlējies biržas cenu.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Tā neesot nekāda ķīniešu ābece, vienīgi ģimenei nācās mainīt paradumus, jo biržas cena dot iespēju plānot. Miks nezina, kāds būs rēķins mēneša beigās, bet viņš var to ietekmēt, pat atrodoties darbā.

Esmu sievu pieradinājis, kad ir tāda viena adresīte, kur ir biržas cenas apskatāmas jau reāli, kādas viņas būs šodien, kad būs rīt un sieva man prasa, piemēram, paskaties, kāda tagad ir elektrības cena, vai var slēgt trauku mazgājamo mašīnu. Ātri atveru vaļā lapu, pasaku, nē, pag, darām to pēc stundas vai pēc divām stundām.

Mika ģimenes mājai ir uzstādīts viedais skaitītājs, un var sekot arī elektrības patēriņam.

Sākotnēji salīdzinot tirgotāju dažādu tarifu plānu cenas, to atšķirība bijusi vien daži eiro vai centi. Tomēr biržas cena bijusi tik zema, ka apkures sezonā Mika ģimene, patērējot 800 kilovatstundas, ietaupīja ap 40 eiro.

Latvijas iedzīvotāji kūtri izmanto atvērtā elektrības tirgus iespējas. Pusgada laikā no iepriekšējā monopolista Latvenergo pie cita elektrības tirgotāja aizgājuši vien nepilni 10 tūkstoši mājsaimniecību.

Latvenergo komercdirektors domā, ka situācija var mainīties pēc pāris gadiem. Tagad uzņēmumam klientu skaits saglabājas ap 850 tūkstošiem. No tiem lielākā daļa turpina izmantot universālo tarifu plānu, kas noderēja tiem, kas netērē vairāk kā 200 kilovatstundām un aktīvi nemeklēja citus piedāvājumus.

Ar stabilu klientu loku, kāds izveidojās gada sākumā, apmierināts Baltcom, kas elektrību tirgo kopā ar televīziju. Pusgada laikā klientu skaits audzis par vairākiem simtiem, līdz teju četriem tūkstošiem.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl