Kulturologs atklāj, kāpēc latviešiem tik ļoti tīk Kūsiņš

Komentāri

Apakšveļa Kūsiņš, pastalas, mēbeles un pat tetovējumi ar latviešu etnogrāfiskajām zīmēm. Pēdējos gadus šis bums ir tikai pieņēmies spēkā. Kā to skaidro kulturologi, un vai, latviešu zīmes pārvēršot par biznesa projektu, ar kaut ko riskējam?

Kā norāda uzņēmējs Raivis Čilipāns, tad interese par etnogrāfiskajām zīmēm viņam esot visai sena un radot lietas no koka, tās automātiski iederējušās.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Uzņēmējs gan nevēlas, lai šāda veida kultūrvēstures izmantošana biznesā nekļūtu par banālu masu ražošanu.

Kā atzīst etnogrāfe Daina Kraukle, tad nonivelēt iespējams jebko, taču ir lietas, kas prasa pietāti un pietāte pret tautas mantojumu ir jāsaglabā.

Savukārt kulturologs Deniss Hanovs norāda, ka Eiropa šobrīd piedzīvo zināmu identitātes krīzi, tāpēc iedzīvotaji, iespējams, meklē drošības sajūtu etniskajos projektos.

Skaties video:

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl