7 komentāri

Otrdien sākās tiesa, kurai jālemj, vai atstāt spēkā aizliegumu Latvijā atvērt ietekmīgās informācijas aģentūras Rossija Segodna pārstāvniecību. Taču Krievijas propagandas juridiskie konsultanti uz tiesu neierodas, jo no Latvijas padzīti.

Vienlaikus, mediju uzraugi gatavojas atkārtoti ierobežot telekanāla Rossija RTR translāciju Latvijā. Šoreiz viss daudz nopietnāk. Fiksēti trīs pārkāpumi un iesaistīta Eiropas Komisija.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Krievijas propagandai Latvijā ir panākumi, bet acīmredzot nepietiekami. Tieši tāpēc pērn Latvijā sākās mēģinājumi atvērt Krievijas propagandas atbalsta punktu – valstij piederošo informatīvo aģentūru Rossija segodna. To var uzskatīt par Kremļa propagandas mašinērijas motoru.

Tās tiešā kontrolē ir ziņu aģentūra, ko kādreiz pazina kā RIA novosti, starptautiskā radiostacija Voice of Russia, interneta portāls Sputnik, bet pastarpināti arī telekanāls RT. Mediju konglomerātu vada Eiropas sankciju sarakstā iekļautais žurnālists Dmitrijs Kiseļovs, kuram kopā ar galveno redaktoru Margaritu Simonjanu izdevies radīt ietekmīgu propagandas produktu.

Anda Rožukalne, mediju eksperte:

Tas tiešām izskatās kā nopietns starptautisks medijs, viņi ir arī saņēmuši vairākas starptautiskas balvas profesionāļiem. ,tiklīdz mēs sākam skatīties uz domām, kas tur izplatās, tur ir tā viltība, tur tas spēks slēpjas.

Pērn Rosija segodna paziņoja par velmi atvērt pārstāvniecību Latvijā. Tomēr pēc Drošības policijas ieteikuma Uzņēmuma reģistrs to liedza. Kremļa rupors lēmumu pārsūdzēja tiesā. Taču mūsu iekšlietu struktūras nedomāja piekāpties un izmantoja Krievijas kolēģu bieži izmantotu praksi. Dienu pirms tiesas sēdes Rīgas lidostā tika pārķerti un uz Maskavu atpakaļ aizsūtīti divi Rossija segodna juristi.

Rihards Kozlovskis, iekšlietu ministrs:

Mēs tam pretdarbojamies. Protams tiesas viedokli respektējam, bet uzskatu, ka mēs rīkojamies pareizi un valsts drošības interesēs.

Bez Krievijas kolēģu atbalsta Latvijā algotajam advokātam Ziedonim Ūdrim šodien tiesā neklājās viegli. Aizstāvību viņš lasīja no lapas un taisnojās, ka Rossija segodna nemaz nevēloties šeit attīstīt medijus, bet sniegt reklāmas pakalpojumus.

Ziedonis Ūdris, Rossija RTR advokāts:

Pārstāvniecība, ja tai ļaus reģistrēties, nepieņems darbā žurnālistus un nesniegs tiem darba uzdevumus.

Lēmumu par to, vai ļaut Kremļa ruporam šeit atklāti darboties, tiesa pasludinās aprīļa sākumā. Tikmēr elektronisko mediju uzraugs tuvākā laikā varētu dot nopietnu triecienu citam Kremļa propagandas kanālam Rossija RTR. Tās darbībā konstatēti nopietni pārkāpumi.

Aija Dulevska, NEPLP priekšsēdētāja:

Nesen bija raidījums, ka Latvija atkal ir iekļuvusi nepatikšanās, ka esam īsta krievu zeme. Mēs uz to visu reaģējam. Ir piefiksēti trīs līdzīgi pārkāpumi par Rossija RTR. Notiek dokumentācija. Tiks informēta Eiropas Komisija. Mums būs jālemj par diezgan kardinālu risinājumu.

Ja Eiropas Komisijas lēmums būs pozitīvs, Rossija RTR varētu uz laiku tikt slēgts Latvijas teritorijā.

Video

TOP komentāri

  • Gunis
    +3 +3 0

    Gunis

    Katrs normāli domājošs var pats izvērtēt,kas propaganda,kas taisnība,bet te jau ar kārtējo-krievi nāk,tiek piesegtas citas nebūšanas.
  • SO.
  • jana
    +1 +1 0

    jana

    Galu-galaa,ja,dziivo Latvijaa,jaaciena taas likumi,ar cienju jaaizturas arii pret pamatnaaciju,nevis pazemot,apsaukaat to par ;fashistiem; ;nacionalistiem; un tjp. Sveshtautieshiem,nekur nav tik labi kaa Latvijaa,vininiem,ir visaadas privilegijas,kaadu pamatnacijai nav.Jaapienem kr-likums un AMEN!

Pievienot komentāru

Ienāc ar sociālo tīklu profilu vai ievadi savu vārdu

Esi pieklājīgs savos izteicienos. Viedokli argumentē. Raksti tikai tādu komentāru, kas pauž tavu viedokli vai ir noderīgs citiem portāla lietotājiem. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem komentēšanas iespēja liegta.

Lasi vēl