Kopš ieviesta eirovinjete, konstatēts: autovadītājiem ir izdevīgi to nepirkt

0 Komentāru
Kopš ieviesta eirovinjete, konstatēts: autovadītājiem ir izdevīgi to nepirkt
LETA

Smagie transportlīdzekļi par valsts nozīmes ceļu deldēšanu negrib maksāt nodevu. Kopš pirms diviem gadiem ieviesta eirovinjete, konstatēts, ka autovadītājiem ir izdevīgi to nepirkt un braukt bešā.

Latvijā eirovinjeti jeb autoceļa lietošanas nodevu kravas transportlīdzekļiem ieviesa pirms diviem gadiem – ar 2014. gada 1. jūliju. Tā valsts plānoja tikt pie papildu līdzekļiem ceļu uzturēšanai.

Šogad bija cerēts, ka tādējādi valsts budžets tiks papildināts ar 25 miljoniem eiro. Pagaidām plāns piepildījies par 70%. Smagie transportlīdzekļi par valsts nozīmes ceļu deldēšanu negrib maksāt nodevu. Izrādās, izdevīgāk ir riskēt un braukt bešā. Par to pārliecinājusies arī valsts policija, veicot pārbaudes.

Un par to liecina fakts, ka ne viens vien autovadītājs jau vairākkārt sodīts, kopš šī nodeva tikusi ieviesta. 13 vadītājiem sods par nodevas nemaksāšanu ir piemērots jau trīs reizes pusotra gada laikā. Atkārtoti sodīti 136 vadītāji.

Finanšu ministre ir pārliecināta, ka sods par autoceļa lietošanas nodevas neiegādāšanos ir jāpalielina. Turklāt ne tikai autovadītājam. Jāsoda arī juridiskā persona, proti, pārvadātājs.

Ja sods būs vienāds vai lielāks par eirovinjetes maksu, būs vairāk motivācijas to iegādāties, uzskata ministre. Tāpēc atbildīgā nozares ministrija ir sagatavojusi priekšlikumus sodu palielināšanai. Soda griesti autovadītājam būtu 700 eiro, uzņēmējam – krietni vairāk.

Vēlme labot šo absurdo situāciju gan var iestrēgt, jo otrdien Saeimas Juridiskā komisija noraidīja Satiksmes ministrijas izstrādātos priekšlikumus, lai grozītu Administratīvo pārkāpumu kodeksu. Gala lēmums gan vēl būs jāsaka parlamentam.

Video

0 Komentāru