1 komentārs

Konkurences padome (KP) pauž gandarījumu, ka no šodienas lidostā “Rīga” ir dota iespēja pilnīgi visiem taksometru pakalpojumu sniedzējiem bez ierobežojumiem uzņemt pasažierus no lidostas atlidošanas termināļa. Taču šī brīvpieeja šodien viļņveidīgi radīja haosu, jo vienlaikus pārāk daudz taksistu centās iebraukt teritorijā.

Pildot administratīvās apgabaltiesas lēmumu, naktī uz trešdienu lidostā “Rīga” ir likvidēts taksometru laukums līdzšinējā veidolā un pārveidots par īstermiņa stāvlaukumu, un tas nozīmē, – tagad te nekontrolētā apjomā var braukt ikviens taksometru pakalpojumu sniedzējs.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Priekšpusdienā tas bijis radījis apjomīgu pieplūdumu ar taksometriem, kam iepriekš te bija liegts iebraukt. Īslaicīgi esot radies haoss, jaunpienācēji esot uzvedušies bezkaunīgi un bijis jālūdz palīdzība Valsts policijai. Lidosta to uzskata par drošības apdraudējumu.

“Galvenās bažas, kas apstiprinās, redzot to, kas šeit notiek un turpmākajās dienās eskalēsies aizvien vairāk, ir reāls drošības apdraudējums vistiešākajā lidostas termināļa tuvumā – mēs vairs nevaram kontrolēt, kas tie par cilvēkiem iebrauc, kas tie par transporta līdzekļiem,” saka starptautiskās lidostas ”Rīga” pārstāve Laura Karnīte.

Savas priekšrocības lidostā tagad zaudējušas “BalticTaxi” un “RedCab” – līdz šim tikai tām bija iespēja uzņemt pasažierus pie atlidošanas termināļa. Šīs izmaiņas atzinīgi vērtē Konkurences padome.

“Šis spriedums ir vērsts uz konkurences veicināšanu lidostas “Rīga” teritorijā, pasažieriem dodot iespēju piekļūt pie jebkura taksometra pakalpojuma sniedzēja, nevis tikai pie tiem, kuriem ir izsniegtas caurlaides,” norāda KP priekšsēdētāja Skaidrīte Ābrama.

Konkurences padome jau kopš 2008. gada esot meklējusi veidu, kā visiem taksometriem dot vienlīdzīgu piekļuvi lidostai, bet vienmēr atdūrusies pret argumentu – lidosta esot privāta teritorija un varot ieviest savus regulējumus. Tagad Administratīvā tiesa, kurā lietu ierosināja kāds neapmierināts taksists, lēmusi, – lidosta tomēr ir publiska teritorija un ikvienam ir tiesības tur sniegt taksometru pakalpojumus.

“Lidosta “Rīga” nav taksometru pakalpojumu organizētājs, un lidosta “Rīga” nav tiesīga nekādi ierobežot taksometru piekļuvi savai teritorijai,” apliecina Ābrama.

Savukārt Jānis Neimanis, Satversmes tiesas tiesnesis, kurš iepriekš strādāja Administratīvajā tiesā un bija iesaistīts šīs taksometru lietas izskatīšanā uzskata, – lidostas arguments, ka taksometru nekontrolētā plūsma gar pasažieru ielidošanas termināli apdraudot civilo aviāciju – neiztur kritiku. Tikpat labi cilvēku apdraudējums esot iespējams arī lidostas otrajā stāvā pie reģistrācijas galdiem, jo tur visu laiku nekontrolētā apjomā braukā automašīnas.

“Pie tam šādi aspekti par civilās aviācijas drošību un starptautisku saistību pārkāpumiem nekad neizskanēja, šķiet, tiesas procesā. Tā kā, manuprāt, šie argumenti tiek piemeklēti, lai kaut kādā veidā attaisnotu šo divu kompāniju un lidostas “Rīga” rīcību, kādā veidā tā “favoritizēja” šīs divas taksometru kompānijas,” saka Neimanis.

Vairāk nekā 1000 taksistu intereses pārstāvošā Latvijas Taksometru vadītāju arodbiedrība tomēr ir lidostas pusē. Tā uzskata, ka negodīgo pakalpojumu sniedzēju īpatsvars ir pārāk liels un lidosta drīzumā pieredzēšot pamatīgas problēmas.

”Nekas labs tur nebūs, jo būs pārāk daudz taksometru, būs negodīgi taksisti, būs ļoti daudz apkrāptu klientu. Pilna Vecrīga ir ar negodīgiem taksistiem, arī autoosta, kas gaida tikai ārzemju klientus, lai tos apkrāptu. Ja visa nozare strādā ārpus likuma, ja netiek maksāti nodokļi, netiek ievērota darba likumdošana, nu būs vēl sliktāk,” uzskata Latvijas Taksometru vadītāju arodbiedrības valdes loceklis Ģirts Mazurs.

Taksistu arodbiedrība uzskata, – lidostai būtu bijis tomēr jāpiemēro izņēmuma zonas statuss, un konkursa kārtībā drīzāk būtu jānosaka pat tikai viena taksometru pakalpojumu sniedzošā firma.

TOP komentāri

  • s
    0 0 0

    s

    Klausijos TV takšu arodbiedribas pr-ka argumentus, kādēļ ir pret vienlīdzību, dusmas un smiekli reizē nāca-cik kantorus vajag, lai vienā Rīgā takšus savaldītu-pēkšni saradušies simts un viens mikrouzņēmums ar vienu grāmatvedi-viss OK,apstājas, kur pagadās, ari OK, strādā mēnesi 10 stundas, neredz ne arodbiedriba, ne biedriba, ne vadiba.Kam uznēmumā darbinieks, kas strādā 1 dienu-atbrīvot, lai citi var strādat pilnu slodzi...ceru, ka ar humora izjūtu vismaz tiešām OK.

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl