Ko nozīmē ”zaļais bizness” un kādas ir tā priekšrocības? Piedāvā SEB banka

Arvien biežāk dzirdam, ka mums jākļūst videi draudzīgākiem un zaļākiem un ka arī uzņēmējiem vairāk jādomā par to, lai bizness būtu pēc iespējas zaļāks.

Kas tad īsti ir ”zaļais bizness”? Vai tāds, kurā notiek aktīva zaļumu – tomātu, gurķu un diļļu – audzēšana, vai tāds, kurš tikko uzsācis savu darbību? Patiesībā gan viens, gan otrs, taču ne jau tas ir priekšnosacījums. Par ”zaļu” savu biznesu var saukt visi tie, kuri savu darbību uzlabojuši par labu videi vai darbojas tā, lai nodarītu tai pēc iespējas mazāku kaitējumu, piemēram, izmanto atjaunojamās enerģijas resursus, izmanto pārstrādājumu iepakojumu un tamlīdzīgi.

Katrā ziņā mūsdienās uzņēmumi, kas domā par nākotni un piesārņojuma mazināšanu, ir daudz lielākā cieņā un vērtē nekā tie, kam šīs lietas nerūp. Ja vari izdomāt, kā efektīvi pielietot atkritumus, kas rodas tava produkta ražošanas rezultātā, esi jau uz pareizā ceļa un vari saukties par ”zaļo biznesu”. Arī bankas arvien vairāk piedomā pie tā, kā sniegt atbalstu tieši videi draudzīgajiem uzņēmumiem, iedvesmojot veikt planētas veselībai draudzīgas izvēles. Vairāk par zaļo uzņēmējdarbību uzzini raidījumā ”Pēdas. Kas paliek pēc tevis?” svētdienās pulksten 17.50 kanālā TV3, kā arī Go3 un www.pedaspectevis.lv.