Komentāri

Asiņainā sadursme starp bērniem riteņbraucējiem un kravas “fūri” uz Vidzemes šosejas lika Riteņbraucēju treneru padomei šodien lemt, kā uzlabot drošību mācību treniņos. Vienprātības nebija daudzos jautājumos. Vai kas mainīsies?

Starp riteņbraukšanas treneriem izcēlās spraigas debates, vai izdot sarakstu ar autoceļiem, pa kuriem aizliegt treniņus bērniem. Ideja tika noraidīta, jo speciālu mācību trašu Latvijā vienkārši nav. Arī turpmāk bērni riteņbraucēji dalīs satiksmi ar automašīnām uz visām Latvijas šosejām.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Skaļos balss toņos aizvadīts vērtējums, vai samazināt uz šosejām atļauto riteņbraucēju maksimālo skaitu no šā brīža 14 uz mazāku skaitu. Vieni vērtē – gara un lēni braucoša bērnu kolonna provocējot autobraucējus uz agresīvākiem apdzīšanas manevriem. Pretinieki argumentēja to kā finansiāli neizdevīgu ierosinājumu, jo tad ar viena vecuma bērniem būtu divreiz jādodas riteņbraukšanas treniņā.

Foto:

Izskanēja ierosinājums veikt izmaiņas ceļus satiksmes noteikumos, kas liegtu automašīnām braukt riteņbraucēju kolonnas sānam ne tuvāk kā 2 metri.

Drīz pēc avārijas Garkalnē publiskajā telpā parādījās pārmetumi, kāpēc treneris ļāva vienam no riteņbraucējiem braukt aiz kolonnas pavadošā automobiļa. Avārijā šis bērns tika saspiests starp “fūri” un treneru automašīnu. Taču šodien Riteņbraukšanas treneru padome viennozīmīgi lēma, – Rīgas Riteņbraukšanas skola neesot nekādi vainojama. Vēl vairāk – drošības noteikumus neesot nepieciešams mainīt.

Treneri rīt aicināšot Ceļu satiksmes drošības direkciju uzstādīt brīdinājuma zīmes autovadītāju vērībai uz tiem ceļiem, kur notiek intensīva riteņbraucēju kustība. Tāpat ceļu uzturētājiem lūgs izvērtēt iespēju izbūvēt profesionālās velojoslas uz šosejām, ko plānots rekonstruēt vai būvēt no jauna. Esot darbi, ko jau šobrīd varot izdarīt.

Daļa riteņbraukšanas treneru vēlas aicināt Latvijas Valsts ceļus šo nomales joslu uz Vidzemes šosejas pārveidot par velojoslu. Tā ir tikpat plata kā brauktuve un būtu pietiekama profesionāliem mācību treniņiem. Šobrīd šeit ir pārtrauktā līnija, un te nedrīkst braukt ne riteņbraucēji, ne viņu pavadošais auto.

Latvijas Valsts ceļi jau kategoriski noraidījuši šādu Riteņbraukšanas treneru padomes vēlmi. Vidzemes šoseja rekonstrukcijas laikā šogad nav paplašināta, līdz ar to nomales joslas arī turpmāk nebūšot paredzētas velobraucējiem.

Skaties video:

TOP produkti, ko iesaka eksperti matu kopšanai augustā!

TOP produkti, ko iesaka eksperti matu kopšanai augustā!

Vasara šogad Latvijā nav bijusi tā svelmainākā, taču tas nenozīmē, ka Taviem matiem nav nepieciešama īpaša – vasaras sezonas – kopšana. Galvasrota jāpasargā gan no ultravioletā starojuma, gan vēja ietekmes. Aplūko ekspertu ieteikumus – kādus produktus labāk izmantot, lai sasniegtu vislabāko rezultātu!

Lasi vēl