Klimata kontrole, kvalitatīvas labierīcības – jaunajos elektrovilcienos sola dažādas ērtības

0 Komentāru

Nedēļā, kad daudzi kritizēja “Pasažieru vilcienu” par nepietiekamu vilcienu skaitu valsts svētkos, uzņēmums paziņojis arī labas ziņas. Noslēdzies trīs gadus ilgušais iepirkuma konkurss par jaunu vilcienu piegādi.

Tajā uzvarējis Spānijas uzņēmums “Talgo”. Mēģinājumi Latvijā iegādāties jaunus vilcienus ilguši teju 10 gadus. Un līdz šim nesekmīgi. Pasažierus joprojām vadā vecās lokomotīves.

Tikt pie jauniem vilcieniem mēģinājušas piecas “Pasažieru vilciena” valdes, un arī pašreizējais konkurss saskārās ar grūtībām, proti, – vai šāds apjomīgs iepirkums nebūtu pārāk liels slogs valsts budžetam.

Stīvēšanās ap naudas lietām iepirkumu bija iesaldējusi, tomēr mēneša sākumā valdība atļāva uzņēmumam elektrovilcienu iegādē un depo izbūvē ieguldīt līdz 259 miljoniem eiro no valsts budžeta.

Starp četriem pretendentiem iepirkumā uzvarējis un turpmākajos gados 32 elektrovilcienus Latvijai piegādās Spānijas uzņēmums “Talgo”. Konkursa organizētājs apgalvo, ka tas piedāvājis zemākās paredzamās vilcienu ekspluatācijas izmaksas visā ritošā sastāva dzīves ciklā jeb 35 gados.

“Talgo” gan neesot pieredzes šādu piepilsētas tipa vilcienu ražošanā, taču “Pasažieru vilcienam” tas bažas nerada.

“Pretendentam ir vairāk nekā 75 gadu pieredze, ir pārstāvniecības 44 valstīs. Mēs varbūt domājam, ka Spānijā silti klimatiskie un – kā tad viņi varēs mums vilcienus saražot? Viņi ir ražojuši Kazahstānai vilcienus, kuri ir pielāgoti mīnus 50 grādu salam. Par kvalitāti mums šaubas nav,” norādīja “Pasažieru vilciens” vadītājs Rodžers Jānis Grigulis.

Kopējā līgumcena – 225 miljoni eiro. Katrā no 32 jaunajiem vilcieniem būs vieta 450 pasažieriem. “Pasažieru vilciens” uzver, ka izmaksas uz vienu sēdvietu ir būtiski lētākas nekā Igaunijas iepirkumā pirms septiņiem gadiem.

Uzņēmums jaunajos vilcienos sola viena līmeņa iekāpšanu un viena līmeņa grīdu salonā, klimati kontroli, kvalitatīvas labierīcības, kas pieejamas arī pasažieriem ar īpašām vajadzībām, un citus labumus.

Ar nepacietību jaunus vilcienus gaida arī “Pasažieru vilciena” darbinieki.

“Baltkrievi brauc ar “Stadler”, Lietuva ar “Škoda”, somi un igauņi ar “Stadler”. Es biju Francijā, redzēju piepilsētas vilcienus “Talgo”. Diezgan ērti. Ceru, ka viņi mums saražos vilcienus. Jaunie vilcieni nenozīmē tikai pasažieru ērtībās, tas arī nozīmē to, ka mūsu darbinieki strādās jaunās darba vietās,” pauda Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrības pārstāvis Vladimirs Novikovs.

Pēc jauno elektrovilcienu iegādes kompānija plāno ieviest intervāla grafikus visos vilcienu maršrutos, lai noslogotākajos laikos – darba dienu rītos un vakaros – tie kursētu ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Paredzēts, ka jaunie elektrovilcieni kursēs Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.

Vai jauni vilcieni vienlaikus nozīmēs arī dārgākas biļetes, pagaidām esot pāragri runāt.

“Jebkurā gadījumā pasažieru vilciens ir lētākais transporta veids, un tuvākajā laikā, visticamāk, tāds arī saglabāsies. Kā veiksies ar vilcienu piegādēm, kādi būsi to darbības rādītāji un rezultāti… Tajā brīdī arī skatīsimies, vai nepieciešamas kaut kādas korekcijas cenās,” TV3 Ziņām norādīja Autotransporta direkcijas vadītājs Kristiāns Godiņš.

Jāpiebilst, ka vilcienu piegādes līgums “Talgo” vēl nav rokā. Pārējie pretendenti iepirkuma rezultātu vēl var apstrīdēt. Piemēram, “Škoda” jau paziņojuši, ka viņu piedāvājums bijis izdevīgāks, tāpēc šādu soli nopietni apsvērs.

0 Komentāru