Klientu skaits “Maxima” veikalos gada laikā samazinājies līdz pat 36%

Pievienot komentāru
Klientu skaits “Maxima” veikalos gada laikā samazinājies līdz pat 36%
ROMĀNS KOKŠAROVS / F64

Kopš otrās ārkārtas situācija izsludināšanas valstī ievērojami krities “Maxima” klientu skaits, jo īpaši tirdzniecības centros esošajos “Maxima XXX” – pagājušajās brīvdienās klientu skaits šajos “Maxima” veikalos krities pat par 36% salīdzinājumā ar identisku periodu pērn, informēja mazumtirgotāja pārstāvji.

Ikdienā lielākais klientu samazinājums vērojams tieši mazā formāta veikalos, kas saistīts ar vēl striktākiem ierobežojumiem nekā pirmajā Covid-19 “vilnī” – veikalā var atrasties ievērojami mazāks klientu skaits, tas ir viens cilvēks uz 10 kvadrātmetriem.

“Šis ievērojamais klientu kritums ir apliecinājums, ka mūsu ieviestie drošības pasākumi “Maxima” veikalos, kā, piemēram, luksofora princips cilvēku plūsmas regulēšanai, obligātas sejas masku nēsāšana, un vēl daudzi citi, ir nesuši rezultātu – iedzīvotāji izvērtē veikalu apmeklējuma biežumu, tādējādi pasargājot sevi un savus līdzcilvēkus no vīrusa izplatības,” pauda “Maxima Latvija” vadītājs Viktors Troicins.

Viņš gan atzina, ka tas tieši ietekmējis “Maxima Latvija” finanšu rezultātus, jo īpaši veikalos, kas atrodas tirdzniecības centros. Vienlaikus Troicins uzsvēra, ka patlaban prioritāte ir sabiedrības drošība, tādēļ, ja uzņēmums redzēs, ka nepieciešami vēl striktāki ierobežojumi, noteikti rīkosies. Paralēli uzņēmuma sadarbības partneris www.barbora.lv ir radis iespēju paplašināt attālinātas preču pasūtīšanas kapacitāti.

Uzņēmuma pārstāvji atgādināja, ka “Maxima Latvija” līdz šim ir ieguldījusi vairāk nekā viena miljonu eiro lielas investīcijas, lai ieviestu dažādus drošības pasākumus Covid-19 vīrusa ierobežošanai kā veikalos visā Latvijā, tā arī administrācijā. Līdz ar otrās ārkārtējās situācijas iestāšanos valstī, “Maxima Latvija” jau pie esošajiem vairāk nekā 30 Covid-19 vīrusa izplatības ierobežošanas pasākumiem ieviesusi jaunus, lai veikalu apmeklējums klātienē būtu vēl drošāks.

Jau ziņots, ka “Maxima Latvija” ir ieviesusi virkni drošības pasākumu, lai novērstu koronavīrusa izplatību, piemēram, stikla aizsargbarjeras pie kasēm starp klientu un kasieri, sejas maskas visiem veikala darbiniekiem, atgādinājumus pircējiem par sociālo distancēšanos divu metru rādiusā citam no cita un masku lietot nepieciešamību, iepirkuma ratiņu izmantošana groziņu vietā, fiziski lielākas barjeras nodrošināšana starp citiem klientiem, pastiprināta pircēju uzraudzība un atgādinājumi no apsardzes darbiniekiem un citus pasākumus.
Tāpat ieviesta plaša informatīva kampaņa veikalos, izvietojot materiālus televīzijas ekrānos, veikala radio un plakātus dažādās vietās ar ieteikumiem, kā samazināt vīrusa izplatību, nefasētas pārtikas, piemēram, konditorejas izstrādājumu fasēšanu, dezinfekcijas līdzekļus pie veikalu ieejām un veikala darbiniekiem, kuriem izstrādātas un apmācības, kā izvairīties no saslimšanas ar Covid-19, tiek nodrošināti vienreiz lietojamie cimdi, atsevišķos veikalos ir mainīts darba laiks.

Jau vēstīts, ka ”Maxima Latvija” pagājušajā gadā strādāja ar 836,727 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 7,7% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 25,5% un bija 27,496 miljoni eiro.

Kompānija “Maxima Latvija” reģistrēta 2000.gada novembrī, un tās pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro. “Maxima Latvija” vienīgais īpašnieks ir Nīderlandē reģistrētais uzņēmums “Lincoln Land Erste”, bet patiesais labuma guvējs ir Nerijs Numavičs. Uzņēmums ir daļa no holdinga kompānijas “Maxima Grupe”.