Ķirsis: “Rīgas satiksme” ir gadiem veidota mafioza struktūra

21 komentārs

Trešdien, 6. martā, Rīgas domes deputāti sākuši izmantot iespēju iepazīties ar auditorkompānijas ziņojumu par situāciju “Rīgas satiksmē” un iztaujāt uzņēmuma jauno vadītāju. 

Izlasot auditoru veikto ziņojumu par situāciju “Rīgas satiksmē”, opozīcijas deputāti ir pārliecināti, – kamēr netiek mainīti līdz šim saslēgtie klaji neizdevīgie līgumi, tikmēr piešķirt “Rīgas satiksmei” šā gada dotāciju 130 miljonu eiro apmērā būtu nelietderīgi. Deputāti pauž izbrīnu par naudas izsaimniekošanas vērienu un nespēj noticēt, ka mērs Nils Ušakovs (“Saskaņa”) kā “Rīgas satiksmes” kapitāldaļu turētāja pārstāvis par to neko nav zinājis.

Vilnis Ķirsis
Rīgas domes opozīcijas deputāts (“Jaunā Vienotība”)

Nu, es biju diezgan šokēts par ainu, kas tur paveras. Ir skaidrs, ka “Rīgas satiksme” ir gadiem veidota bez maz vai, nu es teikšu, mafioza struktūra.

“Rīgas satiksmes” pagaidu valdes jaunais vadītājs Ernests Saulītis gan nesteidz auditoru ziņojumu saukt par tik kategorisku.

“Es konstatēju, ka ir identificēti līgumi, kas radījuši zaudējumus. Šobrīd nevar pateikt, vai tie ir zaudējumi no komercdarbības vai tas ir kaut kas cits. Un par normāliem komercdarbības riskiem valdi pie atbildības nevar saukt. Ja tas ir noticis publisku iepirkumu rezultātā, nu tas ir žēl,” pauda Saulītis.

Tikmēr “Rīgas satiksmes” nu jau bijušais valdes pagaidu priekšsēdētājs Anrijs Matīss skaidro, ja tiktu grozīti līguma noteikumi ar “Rīgas mikroautobusu satiksmi” un e-talona sistēmas uzturētāju “Rīgas karti”, izdotos ietaupīt 10 miljonus eiro gadā. Deputātiem gan neizdevās gūt skaidru pārliecību no jaunā vadītāja, kā tieši “Rīgas mikroautobusu satiksmes” peļņa uz “Rīgas satiksmes” rēķina tiks samazināta.

“Faktiski sanāk, ka naudīgie maršruti daudzi ir iedoti viņiem, lai brauc pirms trolejbusiem un nosmeļ krējumu, un “Rīgas satiksmei” paliek zaudējumi, viņiem paliek peļņa,” norādīja Ķirsis.

Uzņēmuma jaunais vadītājs trešdien sacīja, ka līgumu pārskatīšana var nebūt ātra, bet steidzama esot dotāciju 130 miljonu eiro apmērā piešķiršana no pašvaldības budžeta šā mēneša domes balojumā. Iemesls, – ir palielinājusies viena pasažiera pašizmaksa no 1,17 eiro uz 1,42 eiro.

Ernests Saulītis
“Rīgas Satiksmes” pagaidu valdes priekšsēdētājs

Obligāti ir nepieciešams ar šo pašizmaksu apstiprināt Rīgas pilsētas budžetu. Ja nē, tad jau esam spiesti rīkoties savādāk.

Kas būtu šis ”savādāk”, žurnālistiem sākotnēji no Saulīša neizdevās noskaidrot, jo viņš centās no žurnālistiem izvairīties, steigšus dodoties prom un beigās pat manāmi apmulstot, uz kuru kabinetu doties. Tā kā citas izejas nebija, uz žurnālistu jautājumiem nācās atbildēt. Izrādās, pastāv iespējamība, ka varētu nākties palielināt biļešu cenas braucienam sabiedriskajā transportā un pārskatīt atlaižu apmērus.

“Ja dome nepieņem budžetu, nu tad varbūt. Tad tāds risinājums ir, lai gan ir maz ticams,” paskaidroja Saulītis.

Saulītis par “Rīgas satiksmes” vadītāju plāno būt ne ilgāk par maiju. Šonedēļ izsludinās konkursu, kurā personāla atlases kompānija meklēs jaunās padomes un valdes locekļus.

Tikmēr kā drošības spilvenu sev Saulītis grib saglabāt iepriekšējo amatu Īpašumu departamentā. Kamēr vadīs “Rīgas satiksmi” ar algu 6138 eiro pirms nodokļu nomaksas, viņš vienlaikus turpinās būt ierēdnis Īpašumu departamentā, pēc slodzes samazinājuma saņems 449 eiro, katru dienu attālināti strādājot divas stundas.

21 komentārs