2 komentāri

Jaunais vēsturiskās lidostas “Spilve” nomnieks – Krievijas investoriem piederošā kompānija “Aerobig plus” – jau gandrīz gadu nespēj sertificēt lidlauku, un līdz ar to tas padarīts par teju nelegālu. Tiek apšaubīti arī nomnieka attīstības plāni, piemēram, daļa lidostas teritorijas ir apsēta ar kaņepēm.

Nesertificētā lidlauka dēļ mazo lidmašīnu piloti ir pakļauti lieliem finanšu riskiem. “Mēs tātad lidojam nelegāli. Kā sliktumu es uzskatu, jo tomēr vasaras mēnešos ļoti daudz ārzemju piloti atlido no Vācijas, no Dānijas, Francijas, viņiem iznāk sēsties praktiski nesertificētā lidlaukā, kas ir liels šķērslis apdrošināšanas kompānijām. Tās var aizliegt uz tādu lidlauku lidot,” stāsta biedrības “Delta” valdes loceklis Andrejs Asars.

Tā vietā, lai attīstītu lidlauku, jauno nomnieku darbības laikā gandrīz piektā daļa lidlauka teritorijas ir apsēta ar kaņepēm, norāda uzņēmums ”JDP”, kas pirms diviem gadiem te sāka darbību, lai izveidotu žirokopteru jeb mazo helikopteru ražošanu. Šim mērķim ēkas atjaunošanā ieguldīti vairāk nekā 30 000 eiro. ”Ja es te taisu kapitāla ieguldījumus, tad es gribu būt pārliecināts par to, ka tas ir nevis uz vienu gadu vai diviem, bet ilgtermiņā,” saka SIA ”JDP” līdzīpašnieks Jānis Pavlovičs.

Lidostā strādājošiem aviācijas jomas profesionāļiem radušās šaubas par vēlmi vispār saglabāt lidlauku. Par to liecinot arī nomnieka pēkšņais vienpusējais lēmums lauzt tikai pirms pusotra gada slēgtos ilgtermiņa līgumus ar visiem apakšnomniekiem. Vietā piedāvāti jauni līgumi ar trīskārt lielāku nomas maksu un vairākkārt saīsinātu līguma darbības termiņu, proti, tikai uz gadu.

Jaunajiem līgumiem neviens uzņēmums nevēlas piekrist, arī mazo lidmašīnu apkalpes uzņēmējs, kas te strādā desmit gadus, bet šobrīd spiests gatavoties pārcelties uz Ādažiem. “Tas liecina, ka viņi pēc gada atkal var palielināt cenu par 300%, kā tagad dara. Visi, protams, ir šokā par šo lēmumu. Aviāciju vajag attīstīt te, bet viss iet tieši otrādi, ka mūs te cenšas iznīcināt, būs vēl sliktāk,” sašutis ir uzņēmējs Viktors Aļošins.

Lidlauka īpašnieks ir Rīgas dome, bet tās vārdā līgumu ar nomnieku ”Aerobig plus” slēdz SIA ”Rīgas nami”. Pēc tās pārstāves teiktā, līgums neprasa būtiskus teritorijas uzlabojumus, bet tikai nosaka teritoriju uzturēt kārtībā, tajā skaitā, teritorijā jāsaglabā lidlauka funkcija, tātad tam jābūt sertificētam. “Esam vērsuši nomnieka uzmanību uz šo te punktu, esam arī izteikuši brīdinājumu. Šobrīd mūsu rīcībā ir informācija, ka šie dokumenti, sertifikācija tiek kārtota. Mums nav pamata domāt, ka tur varētu būt kaut kādas problēmas,” skaidro SIA “Rīgas nami” pārstāve Zane Arāja.

Lidlauka interneta mājaslapā nomnieks kavēšanos skaidro ar birokrātiskiem šķēršļiem, tajā skaitā, jau pāris mēnešus procesu kavējot pati Rīgas dome. Uzņēmuma “Aerobig plus” vadības pārstāvis Sergejs Lavrovs ”LNT Ziņām” atteica interviju, vien norādot, ka pēc mēneša būšot lielāka skaidrība.

Tikmēr uzņēmēji brīnās arī par Rīgas domes attieksmi. “Es taisni brīnos, ka […]ar tik vienkāršu roku mūsu cienījamā Rīgas dome pieļauj tādu variantu, ka tas [lidlauks] ir pamests. Es uzskatu – pamests Rīgas domes pilnīgā pašplūsmā, kaut gan tā ir ļoti liela vērtība,” nosaka biedrības “Delta” valdes loceklis Asars. Līgums ar ”Aerobig plus” paredz, ka nomnieks apņemas izstrādāt lidlauka ”Spilve” un tā infrastruktūras attīstības priekšlikumus,  bet vēl līdz šim brīdim nomnieks savu redzējumu nav atklājis.

TOP komentāri

  • Nikolaj
    +2 +2 0

    Nikolaj

    Pleskavas desanta lidmašīnas varēs normāli nosēsties, krievu laikos notika daudz lidojumu ar desantu lidmašīnām. Tā kā viss ir normāli.
  • Edvīns Lukaševičs-Lācis
    +2 +1 -1

    Edvīns Lukaševičs-Lācis

    iespējams ka diviem krāniņiem Rīgas domā ir kāds labs plāniņš šajā sakarā! :D

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl