Kā “Maxima” spēja pakāpties Latvijā mīlētāko zīmolu topā?

16 komentāri
Kā “Maxima” spēja pakāpties Latvijā mīlētāko zīmolu topā?
Foto: LETA

Zolitūdes traģēdija nebija šķērslis veikalam ”Maxima” pakāpties Latvijā mīlētāko zīmolu topā. Ko par to domā komunikācijas eksperts, “Maxima” pārstāvis, nozares speciālists, kustības “Neesi vienaldzīgs, esi atbildīgs” pārstāvis un pats šī topa veidotājs?

Šā gada Latvijas mīlētāko zīmolu saraksta pirmajā vietā jau piekto gadu pēc kārtas ierindojas “Google”. Tikmēr lielveikals “Maxima”, neskatoties uz to, ka sabiedrībā izpelnījies kritiku saistībā ar Zolitūdes traģēdiju, spējis topā pakāpties par vienu vietu – no septītās pērn un sesto šogad.

Jānis Palkavnieks, “Draugiem.lv” runasvīrs:
Nevaru teikt, ka pētījums ir galīgi garām, tikai tāpēc, ka personīgi domāju citādāk. Ja ticam socioloģijai kā zinātnei, tad ir aptaujāta visa Latvija, un tāds ir sabiedrības viedoklis. Daudziem Latvijas iedzīvotājiem veikals “Maxima” ir ikdiena, kas ir viena lieta, un Zolitūde traģēdija, kas ir prātam neaptverama, ir cita lieta.

Jānis Beseris, “Maxima” pārstāvis:

Zolitūdes traģēdija ļoti ietekmēja mūsu reputāciju. Ņemam vērā arī secinājumus, uz kuriem norādīja topa veidotāji – to, ka ”Maxima” tagad iedzīvotāji uztver ļoti polarizēti. Proti, strauji ir pieaudzis zīmola noliedzēju skaits, kas apgalvo, ka neciena zīmolu un vairs neapmeklēs ”Maxima” veikalu. Tādēļ mēs nevērtējam to kā lielu uzvaru un uzskatām, ka jāturpina strādāt. Šis vērtējums ir viena lieta, bet realitātē vēl daudz kas ir jāpaveic.

Artūrs Mednis, “Inspired Digital”:
Šis ir jautājums, kas ir jājautā topa veidotājiem. Jebkuram zīmolam ir kritumi un cēlumi, ir veiksmes un ir neveiksmes un, manuprāt, jautājums ir, kā viņi šajās veiksmēs un neveiksmēs uzvedās, kā viņi komunicē. Es ticu, ka šis tops ir salīdzinoši objektīvs, un tas arī atspoguļo, kā cilvēki domā. Man tiešām nav tāda skaidrojuma, kāpēc tā ir, bet mēs redzam faktu.

Artuss Kaimiņš, kustības “Neesi vienaldzīgs, esi atbildīgs” pārstāvis:
Esmu patiesi pārsteigts un es neticu šai aptaujai. Kā šajā valstī var nopirkt spriedumu, tā var nopirkt arī aptaujas rezultātus. Kā var būt tā, ka uzņēmums, kurš nogalina 54 cilvēkus ir topa pirmajā desmitniekā. Man ir jautājums par šīs aptaujas metodiku, un kas ir tie cilvēki, kas ir aptaujāti. Tops ir neadekvāts un ļoti meliem apaudzis. Taču, ja tas tā tiešām ir – cilvēkiem ir jāpalien zem savas segas un jāpadomā. Tas ir negods visai nācijai un tautai!

Kā to skaidro paši topa veidotāji?

Edgars Pētersons, “DDB Latvia”:
Mīlētāko zīmolu tops atspoguļo Latvijas sabiedrību, un “Maxima” ir ļoti polarizēts zīmols. Tam ir ļoti liels noliedzēju skaits, kas ir arī būtiski pieaudzis. Noliedzēju vidū, skatoties pēc respondentu profila, dominē Rīgas iedzīvotāji un iedzīvotāji ar augstākiem ienākumiem. Tajā pat laikā jāņem vērā, ka cilvēkiem joprojām ir jāiepērkas, un liela daļa iedzīvotāju lielveikalu “Maxima” izvēlas dēļ izdevīguma un plašā tirdzniecības vietu tīkla. Sanāk, ka  “zīmolu “Maxima” noliedz tie, kas to var atļauties”.

Pērn 21. novembrī, iebrūkot lielveikala ”Maxima” jumtam, dzīvību zaudēja 54 cilvēki. Zolitūdes traģēdija ir lielākā Latvijā kopš neatkarības atjaunošanas.