Vislielākā nozīme pozitīvām izmaiņām pasaulē ir lielajiem uzņēmumiem, kuri gan rada lietas, gan nodrošina lielo radītāju eksistenci un finansējumu. Tāpēc vides tēmu kļuvusi ļoti aktuāla dažādu lielo uzņēmumu lēmumos, kuriem mūsdienās jābūt ilgtspējīgiem jau arī pēc likuma. Un šādu uzņēmumu rīcību spēj panākt tieši patērētāji, kuri aizvien augstāk novērtē uzņēmumu centienus padarīt pasauli zaļāku.

Tas ir kā apburtais loks pozitīvā nozīmē – mēs dzīvojam videi draudzīgāk, tāpēc pieprasām, lai mums tiek piedāvāti tādi pakalpojumi un preces, kas radītas ar domu par labāku nākotni. Un tajā pašā laikā uzņēmumi mainās un piedāvā mums tieši tādus risinājumus, lai mēs spētu dzīvot ilgtspējīgāk. Piemēram, SEB banka ir izvēlējusies stādīt jaunus kociņus, lai mazināto CO2 ietekmi uz vidi, kā arī tiek strādāts pie īpašas lietotnes izveidošanas, kas palīdzēs ikvienam izmērīt savas ekoloģiskās pēdas atstāšanu vidē ātrāk un vienkāršāk. Tā sabiedrība tiks ne tikai izglītota, bet arī ieviesīsies jauni ikdienas paradumi. Tāpat kā mūsdienās skaitām soļus un pētām savas miega stundas, tāpat varēsim sekot līdzi arī tam, cik labi vai dabai kaitīgi dzīvojam. Vairāk par SEB bankas ilgtspējas iniciatīvām uzzini raidījumā ”Pēdas. Kas paliek pēc tevis?” svētdienās pulksten 17.50 kanālā TV3, kā arī Go3 un www.pedaspectevis.lv.

Par projektu

No 5. septembra ik svētdienu plkst. 17.50 kanālā TV3 Mārtiņš Kapzems raidījumā ”PĒDAS. Kas paliek pēc tevis?” izzinās ilgtspējas jēdziena plašo nozīmi. Ar dažādu ekspertu palīdzību viņš noskaidros, kā nosargāt mūsu planētu nākamajām paaudzēm. Mārtiņš pētīs ilgtspēju no vides, ekonomikas un arī sabiedrības viedokļa, iekļaujot tādas tēmas kā zaļais līzings, ātrā mode, minimālisms, dzimumu līdztiesība, brīvprātīgais darbs u.c. Raidījums tapis sadarbībā ar SEB banku.