Jūrmalā aktualizē jautājumu par caurlaižu ieviešanu visu gadu

4 komentāri
Jūrmalā aktualizē jautājumu par caurlaižu ieviešanu visu gadu
PUBLICITĀTES FOTO

Jūrmalas dome nolēmusi aktualizēt ieceri atgriezties pie iebraukšanas maksas pilsētā visu cauru gadu. Atbildīgajā komitejā par ieceri bija jālemj jau šodien, taču pēdējā brīdī bez acīmredzama iemesla sēdi atcēla.

Jūrmalas domē diskusijas par iebraukšanas maksas režīma atjaunošanu visu cauru gadu uzjundī regulāri. Šāda kārtība bija spēkā līdz 2014. gadam, bet patlaban divu eiro nodeva par ierašanos kūrortpilsētā jāmaksā no aprīļa līdz oktobrim.

No jauna sagatavotajos dokumentos norādīts, ka izmaiņu galvenais mērķis ir tranzīta plūsmas mazināšana cauri pilsētai. Vislielākā kustība esot tieši caur pilsētas centru, tādēļ pašvaldība autobraucējus grib novirzīt uz apvedceļiem. Ieceri izskatīšanai deputātiem iesniegusi pašvaldības darba grupa.

“Ieceri par caurlaižu sezonas pagarināšanu darba grupa virzīja izskatīšanai deputātiem kā risinājumu tranzīta satiksmes plūsmas ierobežošanai, jo satiksmes intensitāte kūrortpilsētā vairāku gadu garumā ir palielinājusies ne tikai vasarā, bet arī rudenī un ziemā, nelabvēlīgi ietekmējot gaisa kvalitāti kūrortpilsētā, kā arī ielu infrastruktūru – pilsētas maģistrālā iela nav paredzēta lielām tranzīta plūsmām,” teikts domes pamatojumā.

Iecere paredz, ka caurlaide visam gadam izmaksātu 180 eiro. Tas domei gadā papildus ļautu iekasēt aptuveni 770 tūkstošus eiro.

Domnieki par šo tematu gatavojās diskutēt jau šodien, taču pusstundu pirms sēdes sākuma bez acīmredzama iemesla tā tika pārcelta. No jauna izsludinātajā darba kārtībā šāda jautājuma vairs nebija. Sastaptie opozīcijas deputāti uzskata, ka tranzīta ierobežošanai esot citi instrumenti un šāds caurlaižu režīms apgrūtinātu uzņēmēju darbu.

“Ja šis mērķis ir samazināt tranzītu, nevis vienkārši iegūt papildu naudu, tad to var šobrīd atrisināt ļoti vienkārši. Tā kā mēs jau reģistrējam mašīnas, kuras iebrauc un izbrauc. Varam noteikt, ka tie, kuri izbrauc no Jūrmalas stundas laikā, tie varētu būt šie tranzīta braucēji, tie arī maksā,” norāda Jūrmalas domes deputāts Uldis Kronblūms (Tev, Jūrmalai!).

Deputāti arī uzskata, ka caurlaižu sistēmā uzlabojama tieši tās mobilitāte, nevis darbības termiņš.

“Daudzi iedzīvotāji ir skeptiski noskaņoti pret to, ka viņi nevar ar darba mašīnu atbraukt, ka viņi nevar ar nomas mašīnu atbraukt uz pilsētu, ka viņiem ir papildus par to jāmaksā. Manā ieskatā, šie būtu tie virzieni, kuros vajadzētu pilnveidot šo caurlaižu sistēmu,” pauž Jūrmalas domes deputāts Rolands Parasigs-Parasiņš (VL-TB/LNNK).
Sēdes pārcelšanas iemeslus TV3 Ziņām nevarēja komentēt arī viens no komiteju vadītājiem, koalīciju pārstāvošais deputāts Jānis Lediņš. Viņš gan norāda, ka jau sākotnēji bijis skeptisks par šāda jautājuma izskatīšanu, jo Covid-19 laikā aicināt cilvēkus vairāk pārvietoties ar sabiedrisko transportu nebūtu korekti.

“Es domāju, ka mēs viņu izpētīsim tālāk, kāda ietekme ir no pandēmijas, ko saka mūsu jūrmalas iedzīvotāji un uzņēmēji. Tas nav naudas jautājums, ja tas būtu naudas jautājums, tad mēs ņemtu Rīgas piemēru un izvietotu visur maksas stāvvietas, kas ienes naudu daudz vairāk, nekā tas ir caurlaižu režīmā,” saka Jūrmalas domes deputāts Jānis Lediņš (ZZS).

Pērn Jūrmalas pilsēta par transportlīdzekļu iebraukšanu īpašā režīma zonā vasaras sezonā iekasēja vairāk nekā divus miljonus eiro.