Zināms, kā pēc rekonstrukcijas varētu izskatīties Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija

1 komentārs

Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas projektam un būvniecībai saņemtas visas nepieciešamās atļaujas. Tāpēc jau zināms, kā izskatīsies jaunā stacija, kas Baltijas valstīs būs centrālais transporta mezgls, kas savienos ar Eiropas galvaspilsētām un pārējo pasauli.

Tagadējā dzelzceļa stacija Rīgā atgādina vairāk lielveikalu, nevis vietu, kur uzturas vilcienu pasažieri. Uzgaidīšanai ir tikai viens sešvietīgs soliņš. Tāpēc cilvēki bieži vien redzami sēžam uz grīdas.

Cilvēki ratiņkrēslā ir pavisam neapskaužamā situācijā, – bez apkārtējo palīdzības stacijā pārvietoties saviem spēkiem nav iespējams.

“Apsargi palīdz, bet pats saviem spēkiem pārvietoties nevaru,” min Sandris.

Viena no paradoksālākajām situācijām šā brīža dzelzceļa stacijā ir pacēlāja izmantošana. Vēloties izmantot pacēlāju, tas jāpiesaka divas dienas iepriekš pirms vilciena atiešanas. Tāpēc pacēlājs, protams, stāv neizmantots, bet vecāki ar bērnu ratiņiem vairāku desmitu pakāpienu augstās kāpnes uz peronu cenšas pievarēt ar citu cilvēku palīdzību.

“Rezervāciju vajag, kāpēc nevar būt tā, ka viss ir uzreiz,” pauž Marta.

Jaunā Rīgas centrālā dzelzceļa stacija būšot krietni pārdomātāka un piemērota pasažieru vajadzībām. Jaunās centrālstacijas vizualizācijā redzams, ka galvenie būvdarbi notiks sliežu un peronu apkārtnē. Vecās sliedes nedaudz pārvietos un uzbērums tiks paplašināts, lai ir vieta arī jaunajām “Rail Baltic” sliedēm. Ievērojamākais jauninājums, – stacijai tiks uzbūvēts jauns trešais stāvs, kas sniegsies pāri visām sliedēm un peroniem.

Trešais stāvs būšot paredzēts kā uzgaidāmā telpa pasažieriem.

Līdz ar jaunās dzelzceļa stacijas būvniecību radīsies jauns divu ielu savienojums. Elizabetes iela šobrīd atdūrās dzelzceļā, būvdarbu laikā top savienos ar otrā pusē esošo Timoteja ielu.

Nesen ir iegūtas visas nepieciešamās atļaujas un saskaņojumi, lai varētu jau detalizēti projektēt jauno staciju. Līdz ar to šī dāņu arhitektu vīzija ir galējā versija, kā izskatīsies jaunā dzelzceļa centrālstacija Rīgā.

“Var mainīties tikai nianses, jo šis ir arhitektonisks redzējums, uz tā pamata jau piešķirtas būvatļaujas. Var manīties kaut kas nedaudz vizuāli un tehniski, bet pēc būtības vairs nemainīsies, ” norāda Eiropas dzelzceļa līnijas projekta ieviešanas departamenta direktors Kapars Vingris.

Attīstot centrālstaciju, notiks arī jauna dzelzceļa tilta būvniecība pār Daugavu. Uz tā tiks atvēlēta plaša vieta arī gājējiem un velo braucējiem. Savukārt daudzstāvu stāvvietu un lielveikalu “Titāniks” nojauks. Tagadējās Centrālstacijas fasādes puse mainīsies vismazāk, pulkstenis netiks aiztikts un arī stacijas laukums tiks saglabāts.

Jau vēstīts, ka, investējot 70 miljonus eiro, līdz 2019. gada oktobrim līdzās tirdzniecības centram ”Origo” tiks uzslieta jauna ēka, kurā atradīsies gan veikali, gan arī biznesa centrs.