Jaunajā skolotāju izglītības projektā “Mācītspēks” pieteikušies vairāk nekā 600 kandidātu

Pievienot komentāru

Vairāk nekā 600 dažādu jomu profesionāļu izrādījuši vēlmi kļūt par skolotāju projektā “Mācītspēks”. Attiecīgā iespēja gan būs tikai simtam kandidātu, kurus tuvākajā laikā izraudzīsies un sāks mācīt.

Projekta “Mācītspēks” mērķis ir piesaistīt dažādu jomu profesionāļus skolotāja darbam. Šajā programmā simtam kandidātu būs iespēja viena studiju gada laikā iegūt pedagoga kvalifikāciju, turpināt profesionāli pilnveidoties un kļūt par skolotāju kādā no Latvijas skolām.

Interesi par dalību šajā projektā izrādījuši vairāk nekā 600 cilvēku. Izglītības ministre Ilga Šuplinska (JKP) ļoti pozitīvi vērtēju atsaucību, akcentējot, ka nozarē aktuāla ir ne tikai skolu tīkla optimizācija vai pedagogu atalgojuma kāpums, bet arī skolotāju paaudžu maiņa.

“Skolotājs ir viena no nepieciešamākajām un ambiciozākajām profesijām. Mēs noteikti atceramies to katrs no saviem skolotāju stāstiem un gribam, lai līdzīgi stāsti būtu mūsu bērniem. Lai viņi nāktu mājās ar sajūsmu un teiktu, ka skolotājs šodien palīdzēja atklāt pasauli,” saka Šuplinska.

Savukārt Latvijas Universitātes (LU) studiju programmas “Skolotājs” direktore Ieva Margeviča-Grinberga norāda: “Cilvēki, ar kuriem mēs runājām atlases intervijās, mums stāstīja, – citiem tas bijis mūža sapnis, tagad tā ir laba iespēja.”

Pretendentiem vidēji ir 36 gadi, lielākajai daļai augstākā izglītība, vēlme strādāt Rīgas reģionā, pusei pieredze eksaktajā jomā. Daļa mācītgribētāju jau izraudzīti, pārējos paredzēts atlasīt līdz jūnija vidum.

“Mēs ļoti ceram, ka šie jaunie skolotāji rudenī satiks bērnus jau dzīvē. Viņi vasarā mācīsies. Pēc jaunākās informācijas, tās būs klātienes mācības. Mēs sakravāsim skolas somu, lai viņi ir septembrī gatavi iet skolā mācīt bērnus,” stāsta nodibinājuma “Iespējamā misija” direktors Kārlis Kravis.

Pieprasījums piedāvājumu pārsniedzis ne tikai potenciālo skolotāju, bet arī skolu pusē. Proti, vajadzību pēc projekta dalībniekiem izteikušas 190 skolas. Visbiežāk trūkst dabaszinātņu, matemātikas, mājturības un latviešu valodas skolotāju. Visas skolas, protams, netiks pie kārotājiem speciālistiem.