1 komentārs
Jauna kārtība! Turpmāk par nekvalitatīvām precēm un pakalpojumiem uzreiz nevarēs prasīt atpakaļ naudu
Ilustratīvs foto. Avots: Valsts policija

Pēdējā laikā ir audzis sūdzību skaits, ko neapmierināti pircēji iesnieguši Patērētāju aizsardzības centrā (PTAC). Pirmajā šā gada mēnesī vien ir saņemtas 178 sūdzības.

Iedzīvotāji visbiežāk sūdzas Patērētāju tiesību aizsardzības centram par apaviem, sadzīves tehniku, datoriem un mobilajiem tālruņiem.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Baiba Vītoliņa, Patērētāju tiesību aizsardzības centra direktore:

Ļoti daudz cilvēku sūdzas par tūrisma pakalpojumiem, aviopakalpojumiem. Un komunālie pakalpojumi ir vēl viena joma, kuru principā PTAC nav kompetences skatīt, bet cilvēkiem tas jautājums ļoti sāp un iestādes īstenībā nav, kas šos jautājumus risina.

Jauna kārtība – uzreiz nevarēs prasīt naudu atpakaļ

Gada sākumā stājusies spēkā arī jauna kārtība, kā risināt situācijas, kad iegādātās preces kvalitāte pircēju neapmierina. Ja agrāk patērētājs varēja uzreiz prasīt atmaksāt naudu, tad tagad prece jāapmaina vai jāremontē. Patērētāju tiesību aizsardzības centrs cer, ka šādi izdosies uzlabot dialogu starp pircēju un pārdevēju, kā arī noņems birokrātisko slogu.

Baiba Vītoliņa, Patērētāju tiesību aizsardzības centra direktore:

Dažreiz pat par tūrisma ceļojumiem prasa visu naudu atpakaļ gan par lidmašīnu, gan par viesnīcu. Faktiski jauna kārtība pastāv, lai tās puses sarunātos un lai varētu atrast vidusceļu. Līdz šim visa procedūra tiem strīdiem bija administratīvais process – būtībā tāds fenomens pasaulē, kāds nekur neeksistē. Atsevišķos gadījumos šā procesa dēļ tiesā mums nācās stāvēt pretī patērētājam.

Preces defekti vairs nav arī jāpierāda ar ekspertīzi, un tagad tiek pieņemts, ka tie jau bijuši preces pārdošanas brīdī. Pierādījumiem noder, piemēram, fotogrāfijas.

Daļa aptaujāto cilvēku ir pret kārtību, ka uzreiz nav iespējams saņemt naudu par bojātu preci, taču paši bieži nav saskārušies ar šādām situācijām.

TOP komentāri

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl