Komentāri
Janvārī visi domā par “presīti”, bet martā sporta zāles jau ir patukšas, atzīst instruktors
Foto: AFP / LETA

Jauns gads, jauns dzīvesveids, jauns – sākums. Ir pagājusi pirmā nedēļa jaunajā gadā un daudzi cilvēki ar lielu entuziasmu ir ķērušies pie sev doto solījumu pildīšanas, lai dzīvotu veselīgāk nekā līdz šim. Taču cik noturīgi ir šie solījumi?

Sākt no nulles vai arī vairāk nodarboties ar sportu ir katru gadu visbiežāk minētā jaunā gada apņemšanās. Trenažieru, crossfit un funkcionālo treniņu zāles šonedēļ piedzīvo pārdoto abonementu skaita kāpumu par vairākiem desmitiem procentu. Tas apliecina pirmā soļa speršanu īstenot jaunā gada apņemšanos.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

“Janvārī fitnesā ir milzīgs sprādziens, varat iedomāties atombumbu, tad tas ir janvāris. Apmeklētības skaits ir principā par 50% lielāks nekā vasarā – jūnijā, jūlijā,” atzīst fitnesa instruktors Dinārs Zāģeris.

Fitnesa instruktors gan saka – vairumam cilvēku jaunā gada apņemšanās ir tikai īslaicīgs vēlmes uzrāviens, jo sporta zāles paliek tukšākas jau februāra beigās un martā. Vismaz gada sākumā šķiet – cilvēki tam ir gatavi.

Bioloģiskās pārtikas veikaliņa Dabas Dobe vadītājs  Edvīns Labanovskis šonedēļ novērojis jauno klientu lielu pieplūdumu. Apņemšanās ēst veselīgāk no sākuma ir grūta, tamdēļ izmaiņām ēdienkartē nevajadzētu būt straujām. Psihosomatiskās medicīnas un psihoterapijas eksperti skeptiski vērtē jaunā gada apņemšanās. Tās īstenot sekmīgi izdodas tikai nelielai daļai cilvēku. Vairumam tas esot tikai pašapmāns.

Tamdēļ eksperti drīzāk iesaka cilvēkiem atteikties no solījumu izteikšanas tieši no janvāra sākt dzīvot citādāk. Emocionālie lūzuma punkti motivē cilvēkus veikt izmaiņas vairāk nekā kāds konkrēts datums. Savukārt daļai citu pašdiscilpinēties palīdz savas apņemšanās publiskošana sociālajos tīklos.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl