Izmēri savu stresa līmeni pilnvērtīgākai ikdienai

0 Komentāru

Ikdienas stress var nogurdināt mūsu nervu sistēmu un ne vienmēr tā var atgūties pēc nakts miega. Liela daļa cilvēku nespēj noteikt, cik noguruši ir viņu nervi, tomēr tam ir jāseko līdzi, lai tavs ķermenis un prāts justos labi. Nervu sistēmas nogurumu var mērīt ar sirds ritma variabilitāti jeb sirds ritma mainīgumu.

Biohacking.lv līdzdibinātājs Kaspars Vendelis stāsta par sirds variabilitāti: ”Tas ir mērinstruments, lai noteiktu, cik atpūtusies pēc nakts ir jūsu nervu sistēma. Tas nozīmē, ka starp katru ieelpu sirds ritms nedaudz paātrinās un starp katru izelpu sirds ritms mazliet palēninās. Šī starpība ir tā, kas nosaka cik liela ir sirds ritma variabilitāte, jo tā ir lielāka, jo labāka un spēcīgāka nervu sistēmu.”

Sirds ritma variabilitāti var mērīt katru rītu, tā parādīs, cik labi esi naktī atpūties, un tas palīdzēs plānot dienas aktivitātes. Ja sirds variabilitāte ir ļoti zema, tad šajā dienā nav ieteicams nodarboties ar fiziskām aktivitātēm – skriet, iet uz sporta zāli vai citiem treniņiem. Šī diena ir jāplāno tā, lai ķermenis varētu pilnībā atpūsties, piemēram, var doties pie dabas, iet uz meditāciju vai jogu.

Kaspars sirds ritma variabilitāti iesaka mērīt ar telefona aplikāciju, tādas ir pieejamas vairākas: ”Pavēro, ko aplikācija objektīvi rāda, tad padomā, ko subjektīvi  par sevi domā – kā tu jūties. Iespējams, pēc mēneša tev vairs aplikācija nebūs nepieciešama un tu būsi iemācījies atpazīt sevī stresa līmeni no pilnīga atpūtas līmeņa.”

0 Komentāru