IZM parakstījusi memorandu par interneta iespēju palielināšanu Latvijas skolās

2 komentāri
IZM parakstījusi memorandu par interneta iespēju palielināšanu Latvijas skolās
OKSANA DŽADANA/F64

Saskaņā ar aptauju 280 Latvijas skolās ir zema interneta jauda, kas vēl vairāk apgrūtina attālināto mācību procesu, kamdēļ Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) parakstījusi memorandu ar speciālistiem interneta datu pārraides iespēju palielināšanai Latvijas skolās, vēsta TV3 Ziņas.

Neatkarīgi no tā, ka jau gandrīz gadu attālināts mācību process izglītības sistēmā ir ikdiena, Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) veiktajā aptaujā secināts, ka joprojām aptuveni 300 Latvijas skolās ir nepietiekama interneta jauda. Lai situāciju mainītu, īstenojot projektu “Jaudīgs internets ikvienai Latvijas skolai”, IZM pirmdien, 1. februārī, vienojusies ar informācijas tehnoloģiju (IT) nozares speciālistiem par 600 000 gadā nodrošināt kvalitatīvu internetu visās Latvijas izglītības iestādēs. Tomēr pirmie rezultāti būšot tikai marta sākumā.

Izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska (JKP)

“Viena no lielākajām Latvijas skolu problēmām ir absolūti nevienmērīgā attīstība. Ja pašvaldībā būtu viens, divi IT speciālisti, ja mums būtu precīzi dati uzreiz, tad šis process attīstītos krietni sakārtotāk un organiskāk. Tas, ko esam sapratuši, ka 280 skolām šī intreneta jauda ir zema, līdz marta sākumam ir individuāli risinājumi skolām, kas ļaus šo situāciju mainīt.”

Situācija Latvijas skolās atšķiras. Ja reģionu centros interneta problēmas ar internetu nav tik izteiktas, tad skolēniem, īpaši lauku reģionos, attālinātais mācību process būtiski apgrūtina pilnvērtīgi piedalīties mācību procesā.

Bauskas Valsts ģimnāzijas direktora vietniece Inita Nagņibeda (JKP)

“Mēs nevaram sūdzēties, ka būtu problēmas ar interneta jaudu. Gadās situācijas, kad skaņa apraujas vai ekrāns apstājas, bet tās ir īslaicīgas problēmas, kuras atrisinām, savukārt lauku skolās tā problēma ir krietni dziļāka, jo internets nav tik jaudīgs. Problēmas ir no tā, kur dzīvo skolēni, jo skolēni dzīvo vidē, kur ir ļoti vājš interneta piekļuves režīms, tas ik pa reizēm zūd, vai interneta tehnoloģijas nav tik kvalitatīvas mācību procesā, un, protams, tad mēs nevaram runāt par kvalitatīvu mācību procesu.”

Tiesa, kvalitatīvs internets neatrisina tehniskā nodrošinājuma trūkumu. TV3 Ziņas jau vēstīja, ka simtiem bērnu datoru neesamības dēļ nevar kvalitatīvi piedalīties mācību procesā. To 1. februārī akcentēja arī LPS priekšsēdis.

Latvijas Pašvaldību savienības priekšsēdētājs Gints Kaminskis

“Kvalitatīva interneta nodrošināšanai izglītības iestādēs vienlaikus svarīgi ir nodrošināt datortehnikas nodrošinājumu skolās, pedagogiem un skolēniem. Pagājušā gada novembris, decembris, kad mēs veicām aptauju par izglītības iestāžu nodrošinājumu ar datoriem, lai nodrošinātu kvalitatīvu izglītību, parādīja, ka tikai 20% skolēnu trūkst šīs te IT tehnoloģijas, laukos tie ir 24%. Tas ir jārisina un jārisina strauji.”

Izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska (JKP) nevarēja nosaukt precīzu skaitu, cik datortehnikas vienību skolās trūkst. Izglītības iestādes šādus datus vēl neesot sniegušas.

“Šajā brīdī nosaukt, cik tieši ir šīs vienības, nevaram, jo gaidām precizējumu par to, kurā gadā šī tehnika ir iepirkta un kad vajag ciklisku nomaiņu. Mēs redzam, ka situācija, kas ir konstaēta – šajā brīdī ir apmēram 150 skolas, kur uz vienu tehniku ir vairāk nekā 10 skolēnu, un tas nav vēlamais, ko mēs gribētu mainīt uz 1. septembri,” teikusi Šuplinska.

IZM norāda, ka šogad par 10,5 miljoniem eiro izglītības iestāžu digitalizācijai plānots iegādāties vēl 20 000 dažādu viedierīču. Tiesa, skolas un skolēnus tās varētu sasniegt tikai nākamajā mācību gadā.

Lasi vēl: IZM piešķirs 4,4 miljonus eiro, lai veiktu vienreizēju piemaksu 300 eiro apmērā pirmsskolu un speciālās izglītības pedagogiem

2 komentāri