Iedzīvotāji sūdzas par rindām PMLP; iestāde mudina doties uz reģionu nodaļām

10 komentāri

Piesakās, bet neatnāk – šādu klientu dēļ apgrūtināta Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) nodaļu darbība. Iedzīvotājiem dažkārt nākas nīkt dokumentu maiņas rindā, lai gan viņi ieradušies pēc pieraksta. Ierēdņi aicina dokumentu atjaunošanu veikt reģionālajās filiālēs, jo tur rindas ir krietni mazākas.

Pandēmijas dēļ mums neļauj filmēt nodaļas telpās, jo tur drīkst atrasties tikai konkrēts skaits cilvēku, taču kā redzams, ārā pulcējas iedzīvotāji un daudzi no viņiem nemaz nezina, kad, un vai vispār tiks iekšā, lai nokārtotu vajadzīgo dokumentāciju.

Daudzus iedzīvotājus, kas ierodas kārtot dokumentus, lai iegūtu jaunu pasi vai ID karti, izbrīna situācija – lai gan pieraksts ir veikts uz konkrētu laiku, ierodoties tomēr jāizņem numuriņš un dažkārt jāgaida dzīvajā rindā. Kristīne dokumentu kārtošanai pieteicās pirms divām nedēļām, atnākot laikā  tomēr jāgaida.

“Cik ilgi jāgaida? Es nezinu. Mums jau laiks garām, jau 10 minūtes, bet vēl nav numuriņš. (TV3: Jums ir skaidrs, kad varēsiet Iet iekšā?) Nē! Jāgaida numuriņš, nav skaidrības. Te jau neko nevar darīt, sakarā ar Covid-19 viss nobīdījās, daudzās lietās nevar laicīgi sakārtot lietas. (TV3: Nākot kārtot dokumentus jāapbruņojas ar pacietību?) Tieši tā,” pauž PMLP kliente Kristīne.

Iedzīvotāji nesaprot – kāpēc ir jāņem numuriņi, ja reiz cilvēks ir pieteicies uz konkrētu pieņemšanas laiku? PMLP atzīst, ka lielākā slodze ir Rīgā, un mudina iedzīvotājus dokumentus kārtot reģionos – tur rindas mazākas. Pie vainas ir gan cilvēcīgais faktors, dažkārt pieviļ tehnika, bet lielākās galvassāpes darbiniekiem sagādā paši klienti, proti tie, kas pierakstās uz pakalpojuma saņemšanu, bet beigās tomēr neatnāk. Rīgas 1.nodaļā mēdz būt pat 70 šādu gadījumu dienā.

“Paši aicinām klientus doties uz reģionālajām nodaļām, kur nereti pakalpojumu var saņemt ātrāk. Iemesls – mums ir daudz klientu, kuriem dokumenti beigušies pavasari, bet tagad, sakarā ar to, ka var ceļot, nāk nomainīt tikai tagad. Otra lieta – kopš vasaras sākuma ap 10 000 cilvēku ir pieteikuši pierakstus, bet nav atteikuši. Līdz ar to sanāk absurda situācija – citi klienti gaida rindā ilgāk. Reaģējot uz to esam pagarinājuši darba laikus nodaļā,” norāda PMLP sabiedrisko attiecību vadītāja Madara Puķe.

Lielākā daļa pie Rīgas 1.nodaļas sastapto cilvēku atzīst, ka rēķinās ar gaidīšanu, un ir ieplānojuši, ka formalitāšu veikšana aizņems ilgāku laiku.

“Es gaidīju mēnesi! Pieteicos internetā un šodien ir mans pieraksts. Ņemot vērā ka man ir gan pase gan ID karte īpaši nesteidzos, tagad vajag ID karti atjaunot,” teic PMLP kliente Santa.

Turklāt daudzus izbrīna birokrātiskās normas – kad dokumenti iesniegti, vēl jāgaida 10 dienas, lai jauno pasi vai ID karti saņemtu.

“Ietverti daudzi drošības risinājumi, tas nav tik ātrs process kā piemēram uztaisīt studenta apliecību. Tur ir jūsu biometriskie dati, iekļauti drošības elementi, lai šo dokumentu nevarētu viltot,” saka PMLP sabiedrisko attiecību vadītāja.

Bet, ja samaksā papildus, tad dokumentu var dabūt krietni ātrāk, kā to izdarīja Māris: “Maksas pakalpojums, divas dienas ar saņemt dokumentus. Ātrais variants. Es pats no ārvalstīm, man to vajadzēja sakārtot ātri. (TV3: Esi apmierināts, nav baigā gaidīšana?) Manā gadījumā nē.”

PMLP ir kopumā 30 reģionālās nodaļas, 17 no tām ir atrodamas interneta lietotnē, kurā var noskaidrot, kurās nodaļās ir tuvākie pieteikšanās laiki. Iestāde iedzīvotājus mudina izmantot šo vietni, lai tiktu pie dokumentiem ātrāk, atslogojot aizņemtākās nodaļas.

10 komentāri