Iedzīvotāji sašutuši par puspliko sievieti uz Rīgas satiksmes autobusa

4 komentāri
Iedzīvotāji sašutuši par puspliko sievieti uz Rīgas satiksmes autobusa
FOTO:LETA/F64

Sašutuma vētru sociālajos tīklos izraisījis uzņēmuma Rīgas satiksme (RS) autobuss, kurā redzama pusplika sieviete ar uzrakstu – Līderis nakts dzīvē.

Reklāmā, kas izvietota uz 3. maršruta autobusa, tiek reklamēts enerģijas dzēriens XL Energy.

Sociālo tīklu lietotāji vērš Rīgas mēra Nila Ušakova uzmanību, kurš pēc skandāla par necenzēta dzejoļa izmantošanu skolu programmā, uzdeva pārbaudīt, kādi mācību materiāli tiek izmantoti Rīgas skolās.

Mikroblogošanas vietnes Twitter lietotāji vaicā, kā bērnu tikumisko audzināšanu ietekmēs vizināšanās autobusā, uz kura izvietota puskailas sievietes reklāma.

Rīgas satiksmes (RS) Klientu apkalpošanas un komunikācijas daļas vadītājs Viktors Zaķis portālam Skaties.lv atklāj, ka SIA Pilsētas līnijas, kurai ir nodotas visas uzņēmuma Rīgas satiksme reklāmas vietas uz sabiedriskā transporta, ir izvietojusi šādu enerģijas dzēriena XL Energy reklāmu uz trīs autobusiem ar eksponēšanas periodu 1.12.2015.-31.01.2016.

FOTO: LETA

FOTO: LETA

SIA Pilsētas līnijas, atbilstoši noslēgtajam līgumam, ir pilnībā atbildīga par izvietotās reklāmas atbilstību normatīvajiem aktiem, mākslinieciskajam, ētiskajām un estētiskajām prasībām. Rīgas satiksme saskaņo reklāmas pieteikumus, izvērtējot tikai to atbilstību līgumam, piemēram, nomas cena, reklāmas laukums, transportlīdzekļu daudzums, to pieejamība. Rīgas satiksmei nav tiesību vērtēt vai noraidīt reklāmas pieteikumus to satura vai vizuālā materiāla dēļ.

”Varam gan piebilst, ka par šo konkrēto reklāmu gan pirms tās izvietošanas, gan pēc ar Pilsētas līnijas bija sarakste, kurā norādījām, ka esam saņēmuši arī pasažieru pretenzijas par šāda veida reklāmām. Tomēr Pilsētas līnijas atbilde ir bijusi, ka reklāma nekādus normatīvos aktus nepārkāpj, un šādus jautājumus uz iesnieguma pamata izskata Latvijas Reklāmas ētikas padome vai Patērētāju tiesību aizsardzības centrs. Arī noslēgtais līgums paredz, ka tikai pēc Patērētāju tiesību centra atzinuma par reklāmas neatbilstību Rīgas satiksme var pieprasīt reklāmas noņemšanu,” norāda Zaķis.

Foto