Iedzīvotāji piketē pret Čaka ielas velojoslas likvidēšanu virzienā ārā no centra

1 komentārs

Velobraucējus Rīgā pamatīgi saniknojusi tikai vienas velojoslas atstāšana uz Čaka ielas, pie kuras kā droša pārvietošanās veida viņi bija ļoti pieraduši, vēsta TV3 Ziņas.

Čaka ielas velojoslas šonakt ir nevis nodzēstas, bet burtiski izgrebtas ar frēzēšanu, dažviet pat vairāku milimetru dziļumā. Lai arī izskatās, ka nesen uzlietā asfalta virskārta ir bojāta, Rīgas domes Satiksmes departamentā mierina – tas neradīšot negatīvas sekas Čaka ielas garantijas remontiem.

Jānis Vaivods, RD Satiksmes departamenta direktora biroja vadītājs

“Šādā veidā tiek bojāta tikai asfalta diluma kārta, kas būtiski neietekmē asfaltbetona ilgmūžību. Attiecīgi, ar būvnieku ir panākta vienošanās, ka kopējo seguma kvalitāti tas neietekmē. Ja gadījumā būvnieks pierādīs, kas tas saistīts ar šo, tad var pastāvēt kādu strīdu iespējamība.”

Lai arī velojosla virzienā uz centru tiks saglabāta, šobrīd arī tai ir noņemts krāsojums, jo joslu sašaurinās no līdzšinējiem 1,9 metriem uz 1,6 metriem, veidos jaunu krāsojumu. Tātad turpmāk – virzienā uz centru – viss būs, kā līdz šim – velojosla un kopējā josla auto ar sabiedrisko transportu. Savukārt ārā no centra – likvidētās velojoslas vietā būs atsevišķa josla tikai sabiedriskajam transportam, bet blakus – auto.

Par satiksmes organizācijas izmaiņām neapmierinātību velobraucēji izpauda šovakar piketā Čaka ielas posmā no Blaumaņa līdz Matīsa ielai.

Velojoslas uz Čaka ielas jau sākotnēji tika izveidotas kā eksperiments, kas tagad – gadu vēlāk – noslēdzas. Biedrība “Pilsēta Cilvēkiem” uzskata – gada laikā varēja pārliecināties, cik Čaka ielas velojoslas ir pieprasītas. Biedrība vienā no vasaras dienām stundas laikā vien fiksēja 600 velobraucēju. Turklāt tas satiksmi padarīja drošāku.

Oto Ozols, Biedrības “Pilsēta Cilvēkiem” valdes loceklis

“Velobraucēji nekur nepazudīs. Viņi pārcelsies uz ietvēm, traucēs gājējiem un atkal būs konflikti, un nepatīkami staigāt kājām. Tas nekādā veidā neveicina gājējus kā prioritāti, cilvēkiem nebūs patīkami staigāt kājām un viņi nejūtas labi tādā pilsētvidē.”

“Sekas redzēsim, varbūt būs ievainotie, vairāk bojāgājušo, palielināsies ātrums,” bažījās piketa pret velojoslas likvidāciju dalībnieks Māris.

“Bēdīgas sajūtas, šodien braucu, bez maz vai asariņas birst no putekliem un no tādām bedīgām sajūtām,”pauž uz piketu atnākušais Jānis.

“Gaisa kvalitāte jau tā ir katastrofāla Rīgā. Man šķiet, autosituācija jau tā ir katastrofāla un tagad vēl vienu soli iet atpakaļ..” spriež Anna.

Rīgas dome esot veikusi veloplūsmas mērījumus, taču joslas likvidēšanā virsroku ņēmis politisks lēmums nevis eksperimenta rezultāts ar mērķi uzzināt velojoslas popularitāti.
Vilnis Ķirsis, Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks, “Jaunā Vienotība”

“Izsecināts, ka sabiedriskais transports pie šāda risinājuma būtiski kavējas. Virzienā no centra uz ārpusi tādās pīķa stundās pat vairāki desmiti minūšu. Ir bijuši gadījumi, kad 40 minūtes, tieši virzienā prom no centra. Uz centru problēmu nav.”

“Cerams, ka uztaisīs sabiedriskā transporta joslu, lai nebūtu sabiedriskajam transportam kavējumu nekādu,” lēš kāds sabiedriskā transporta izmantotājs.

Uz centru pa Čaka ielu var aizmīties, bet kā tikt atpakaļ? Varianti divi – vai nu braukt pa gājēju ietvi vai arī pa velojoslu Barona ielā. Lai tiktu pāri Zemitānu tiltam, no Barona ielas jānogriežas uz Ērgļu ielu, pēc tam ārā uz Čaka ielu, jo Čaka ielas posmā no Ērgļu ielas līdz Zemitāna tiltam saglabāta velojosla virzienā arī no centra.

Velosipēdistiem vēl drošāka satiksme gaidāma nākamvasar. Tad Barona ielu pārveidos par gējēju, riteņbraucēju un sabiedriskā transporta ielu bez automašīnām. Rīgas domes Satiksmes departamentam ir jāstrādā risinājums līdz 1.aprīlim.

1 komentārs