Iedzīvotāji arvien vairāk sūdzas par brāķētām precēm, apliecina PTAC

2 komentāri
Iedzīvotāji arvien vairāk sūdzas par brāķētām precēm, apliecina PTAC
Foto: LETA

Audzis sūdzību skaits, ko neapmierināti pircēji iesnieguši Patērētāju aizsardzības centrā. Pirmajā šā gada mēnesī saņemtas 178 sūdzības. Kopš gada sākuma spēkā ir arī jauna kārtība gadījumā, ja pircēja iegādātā prece izrādās brāķēta.

Apavi, sadzīves tehnika, datori un mobilie tālruņi – par šīm precēm iedzīvotāji visbiežāk sūdzas Patērētāju tiesību aizsardzības centram.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

“Ļoti daudz cilvēku sūdzas par tūrisma pakalpojumiem, avio pakalpojumiem. Un komunālie pakalpojumi ir vēl viena joma, kuru principā PTAC nav kompetences skatīt, bet cilvēkiem tas jautājums ļoti sāp un iestādes īstenībā nav, kas šos jautājumus risina,” skaidro Patērētāju tiesību aizsardzības centra direktore Baiba Vītoliņa.

Viens no Latvijas lielākajiem interneta veikaliem – 220.lv – visvairāk klientu iebildumus saņem par elektroprecēm, mobilajiem telefoniem un datortehniku.

“Tādu gadījumu nav daudz, pārsvarā tas ir kaut kāds ražošanas brāķis. Ja problēmu ir iespējams konstatēt uzreiz, tad attiecīgi problēma tiek risināta tajā pašā dienā. Ja brāķi nevar konstatēt uzreiz, tad mēs sūtām uz autorizēto servisu, kurš jau izdara savu slēdzienu,” teic interneta veikala pārstāve Laila Snidzāne.

Gada sākumā stājusies spēkā arī jauna kārtība, kā risināt situācijas, kad iegādātās preces kvalitāte pircēju neapmierina. Ja agrāk patērētājs varēja uzreiz prasīt atdot naudu, tad tagad prece jāapmaina vai jāremontē. Patērētāju tiesību aizsardzības centrs cer, ka šādi izdosies uzlabot dialogu starp pircēju un pārdevēju, kā arī noņems birokrātisko slogu.

Preces defekti vairs nav arī jāpierāda ar ekspertīzi, un tagad tiek pieņemts, ka tie jau bijuši preces pārdošanas brīdī. Pierādījumiem noder, piemēram, fotogrāfijas.

Daļa aptaujāto cilvēku ir pret kārtību, ka uzreiz nav iespējams saņemt naudu par bojātu preci, taču paši bieži nav saskārušies ar šādām situācijām. Strīdus situācijas, kur nebūs izdevies rast kompromisu starp pārdevēju un pircēju, skatīs speciāla komisija. Tās vadītājs tikšot izvēlēts un apstiprināts tuvākajā laikā.

TOP komentāri

Pievienot komentāru

Ienāc ar sociālo tīklu profilu vai ievadi savu vārdu

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl