Grants ceļi daudzviet Latvijā šajās dienās kļuvuši par neizbraucamu putru; naudas nav

8 komentāri

Daudzos novados šajās dienās sāpīgs sarunu temats ir ceļu stāvoklis. Slapjdraņķis(grants ceļus pārvērtis putrā.

Uzņēmums ”Latvijas valsts ceļi” saka – vienīgais, ko viņi var darīt, ir uzlikt zīmes, kas pa šiem ceļiem neļauj braukt smagajām automašīnām. Nekam citam naudas nav.

Internetu pārpludinājušas fotogrāfijas un arī video no neizbraucamiem ceļiem – gan bedres, gan lielas peļķes un dubļu šļūdonis šobrīd sastopams uz teju visiem grants ceļiem. Kāds Bauskas novada iedzīvotājs pat nosūtījis vēstuli valdībai un aicinās premjeru pa bedrēm vizināties ar vecu “Ņivu”.

Lielākie slikto ceļu ķīlnieki ir lauku iedzīvotāji, kam katru ikdienā jābrauc uz darbu, bērni jāved uz skolu, jātiek uz veikalu vai pēc zālēm. Ir cilvēki, kas cenšoties panākt ceļu saremontēšanu pat vākuši parakstus, tomēr palikuši nesadzirdēti.

Ivans, Ropažu novadu iedzīvotāji:

Vasarā ir putekļi, bet ziemā bedre pie bedres, un ar mašīnu pabraukt ko nesalaužot ir faktiski neiespējami. Divas reizes esmu pārsitis riepu.

Atbildīgie par ceļu stāvokli atzīst, ka situācija ir kritiska. Tiek saņemtas gan iedzīvotāju, gan pašvaldību sūdzības, tomēr neko daudz lietas labā šobrīd darīt nevar.

Miks Lūsis, Latvijas autoceļu uzturētājs pārstāvis:

Šļūdonī nevar ar smago tehniku braukt, un vispār vietējas nozīmes ceļi ir periodiskie ceļi, kas labi ir vasarā un ziemā, bet pavasarī un rudenī ir grūti izbraucami.

Teorētiski gan būtu iespējams nodrošināt, ka grants ceļi arī ziemā ir greiderējami un līdz ar to izbraucami, tomēr tam vajag naudu, kuras nav.

“Šiem ceļiem reizi 5 vai 7 gados būtu nepieciešams veikt greiderējamās segas atjaunošanu, bet tas nav darīts 20 gadus, tāpēc nav brīnums, ka tāds stāvoklis šobrīd ir,” norāda Lūsis.

Latvijas valsts ceļi atzīst, ka to pārziņā ir vairāk nekā 20 000 kilometru ceļu, no kuriem puse ir grants ceļi. Labā ziņa ir, ka šogad to remontam iedalīti papildu budžeta līdzekļi.

Foto

8 komentāri