Gandrīz 70% cilvēku paraksta, bet nelasa apdrošināšanas noteikumus

Komentāri
Gandrīz 70% cilvēku paraksta, bet nelasa apdrošināšanas noteikumus
FOTO: Flickr

Apdrošināšanas noteikumi daudziem apdrošinātajiem cilvēkiem ir nesaprotams un grūti uztverams nosacījumu kopums, kurā nav vēlmes iedziļināties. Noteikumus ”pa diagonāli” lasa 35,7% cilvēku, pārsvarā nelasa 20,8%, bet nekad tiem uzmanību nepievērš 8,1% polišu īpašnieku, secināts If Apdrošināšanas veiktajā aptaujā.

Gandrīz puse jeb 46,6% cilvēku, kuri pēc apdrošināšanas polises iegādes ir mēģinājuši iedziļināties apdrošināšanas noteikumos, atzinuši, ka tikai daļēji ir sapratuši polises nosacījumus. Turklāt ļoti daudz šajā grupā ir gados jauno, tātad pirmo reizi apdrošināto cilvēku vecumā no 18 līdz 25 gadiem.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Visbiežāk – 54,4% gadījumu – apdrošināšanas noteikumu uztveri traucē pārāk garais teksts. Savukārt 27,8% gadījumu apdrošinātie cilvēki atzinuši, ka, viņuprāt, apdrošināšanas noteikumu teksti ir vispārīgi un tajos grūti uztvert būtiskāko, secina If Apdrošināšana.

Lai gan liela daļa cilvēku neslēpj, ka apdrošināšanas noteikumus nelasa, daudzi negadījumos iekļuvušie tomēr ir atzinuši, ka tajā brīdī jutušies apjukuši, nav zinājuši, kas jādara, lūguši padomu tuviniekiem vai kaimiņiem. Tāpat cilvēki atzīst, ka, piesakot atlīdzību, nav pārliecināti, vai viņiem tā pienākas, un, ja tā tiek izmaksāta, jūtas kā ieguvuši lielo laimestu.

Lai gan apdrošināšanas noteikumi ir juridisks dokuments, cilvēki uzskata, ka arī sarežģītu informāciju ir iespējams padarīt vieglāk uztveramu.

Lielākā daļa aptaujas dalībnieku – 49,6% – atzīst, ka labprātāk skatās asprātīgus videoklipus, kā arī klipus, kuros informācija pasniegta ”vienkārši par sarežģīto” stilā (44,8%). Tāpat gandrīz trešdaļa aptaujāto – 29,4% – atzīst, ka viņiem patīk izklaidējoša rakstura videoklipi.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl