Komentāri
FOTO: Rīgā atklāta vieta, kur nākotnē atradīsies Rail Baltica stacija
Foto: LETA

Satiksmes ministrija (SM) sadarbībā ar triju Baltijas valstu kopuzņēmumu RB Rail Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas skvērā pirmdienas vakarā atklāja apliecinājuma plāksni, atzīmējot vietu, kur nākotnē atradīsies Rail Baltica Rīgas stacija.

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) norādīja, ka no stratēģiju apspriedēm un dokumentu rakstīšanas iesaistītās puses ir ķērušās pie reāliem darbiem, jo plāksnes atklāšana vērtējama kā stūrakmens tālākajiem darbiem. Viņš uzsvēra, ka tas apliecina, ka pēc desmit gadiem Eiropas Savienībā (ES) Latvijai un citām valstīm būs pieeja Eiropai.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Matīss ar savu domu papildināja ES transporta un mobilitātes komisāres Violetas Bulcas sacīto, ka ar Rail Baltica Baltijas valstis pilnībā pievienojas Rietumeiropai.

Plāksnes atklāšana notika mūzikas pavadībā, un ES komisāre to izmantoja, lai mestos īsā dejā ar Eiropas Parlamenta Transporta komisijas vadītāju Maiklu Krāmeru. Pasākumā piedalījās arī Rail Baltica projektā iesaistīto valstu transporta ministri, kā arī Baltijas valstu kopuzņēmuma RB Rail padomes priekšsēdētājs Anti Mopels un padomes locekļi.

Skatītāju atklāšanas pasākumā nebija daudz, taču kāds kungs izmantoja iespēju nievājoši izteikties par Latvijas pārstāvjiem. Savukārt kāda sieviete, redzot, ka īpašā nojumē pasākuma dalībniekiem sarūpēts šampanietis, skaļi norādīja, ka netiek ievēroti normatīvie akti, kas liedz alkoholu lietot sabiedriskās vietās. Minētais pasākums notiek Eiropas Transporta tīklu (TEN-T) dienu laikā.

TEN-T dienas 2015, kas norisinās šodien un 23.jūnijā, organizē Eiropas Komisija (EK) sadarbībā ar Latvijas prezidentūru Eiropas Savienības Padomē. TEN-T dienas ir viens no nozīmīgākajiem gada notikumiem transporta jomā. Tās vienkopus pulcē ES transporta ministrus, augstas ES institūciju amatpersonas un nozīmīgus sadarbības partnerus, lai apspriestu TEN-T attīstību.

Īpaša uzmanība šogad veltīta transporta pamattīkla koridoru īstenošanai un finansēšanai, kā arī Rail Baltica kā vienam no izciliem vienotas infrastruktūras piemēriem un prioritārajiem projektiem. Tas ne tikai vienos Baltijas valstu pilsētas ar Varšavu un citām Eiropas pilsētām, tehniski un organizatoriski iekļaujoties vienotajā Eiropas dzelzceļa telpā, bet arī pavērs jaunas iespējas Baltijas reģiona tirgus integrācijai, ekonomiskajai attīstībai un jauniem mobilitātes risinājumiem pasažieru un kravu pārvadājumu jomā.

Rail Baltica projekts paredz jaunas 1435 milimetrus jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā – 3,68 miljardus eiro. EK varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām. 2015.gadā tiks iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas – no 2020.gada.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl