Kultūras un izklaides centrā “Hanzas Perons” pabeigti apjomīgākie būvdarbi

Pievienot komentāru
Kultūras un izklaides centrā “Hanzas Perons” pabeigti apjomīgākie būvdarbi
Foto: Ieva Leiniša/LETA

Kultūras un izklaides centrā “Hanzas Perons” ir pabeigti apjomīgākie būvdarbi, portālu Skaties.lv informēja nekustamo īpašumu attīstītāja “Pillar” pārstāvis Jānis Bunte.

Pirmie ēkas rekonstrukcijas darbi uzsākti 2017. gada septembrī, un sākotnēji “Hanzas Perona” atklāšana bija iecerēta jau 2018. gada nogalē par godu Latvijas 100 gadu jubilejai. Tomēr, pēc Buntes skaidrotā, notikumi ar “ABLV Bank” piespieda projektu apturēt un iesaldēt to uz vairākiem mēnešiem, taču vēlāk tika atrasts finansējums darbu turpināšanai, lai šī kultūrvēsturiskā ēka neaizietu bojā un nepabeigtie darbi neradītu ilgtermiņa zaudējumus.

“Hanzas perona” rekonstrukcijas projekta kopējās izmaksas plānotas ap 11 miljoniem eiro, kas iekļauj arī visus infrastruktūras un inženierkomunikāciju izveides darbus.

“Šajos spāru svētkos esmu pateicīgs visiem būvniecības procesā iesaistītajiem par ieguldīto darbu un kvalitāti, lai Rīgas iedzīvotājiem un tās viesiem jau drīzumā būtu pieejama jauna un mūsdienīga kultūras ēka. Ticu, ka sadarbība ar būvniekiem būs tikpat veiksmīga līdz projekta realizācijas beigām, un 2019. gada pavasarī “Hanzas Perons” varēs vērt savas durvis apmeklētājiem,” atzīmēja SIA “Pillar Development” valdes priekšsēdētājs Ernests Bernis.

Ievērojot lielo darba apmēru, ēkas projektēšanai un būvniecības darbu veikšanai kopumā piesaistīti vairāk nekā 20 uzņēmumu, bet projekta ģenerāluzņēmēja funkcijas pilda SIA “Pillar Contractor”.

“Hanzas Perons”, kas ir bijusī Rīgas Preču stacijas noliktavas ēka “New Hanza” teritorijā, Pulkveža Brieža un Hanzas ielas stūrī, tiek rekonstruēts saskaņā ar “Sudraba Arhitektūras biroja” arhitekta Reiņa Liepiņa piedāvāto projektu, kas ļaus nodrošināt neatkārtojamu vēsturisku auru tur rīkotajiem pasākumiem. Ēkas rekonstrukcijas vīzijā ietilpst tās vēsturiskā veidola saglabāšana un vietas industriālā rakstura atjaunošana – piemēram, dizainā tiks izmantoti arī sliežu posmi. Rekonstrukcijas ideja paredz, ka ēkas mērogs tiks vizuāli un emocionāli palielināts, iekļaujot Rīgas centrā vēl vienu atsauci uz pilsētas bagāto pagātni.

Foto: Ieva Leiniša/LETA

Projekts paredz bijušo stacijas noliktavu iestiklot pa perimetru, izveidojot arī jaunu jumta konstrukciju. Stiklojumam dienvidaustrumu, dienvidu un dienvidrietumu daļā no ārpuses paredzēta dubulta fasāde – vertikāls dēļu apšuvums, izveidojot noēnojumu. Rietumu fasādē, pret Pulkveža Brieža ielu, priekšā stiklojumam paredzēti bīdāmi dēļu vairogi, reizē atrisinot noēnojumu un estētiski turpinot dzelzceļa infrastruktūras tēmu. Esošās koka un metāla jumta konstrukcijas tiks saglabātas reizē kā dekoratīvs elements un arī nesošā konstrukcija, kurā varēs iekārt izstāžu mākslas darbus un pasākumu aprīkojumu.

“Hanzas perons” ar publiski pieejamo 2800 kvadrātmetru platību, tostarp lielās zāles 1230 kvadrātmetru platību iecerēts kā daudzfunkcionāls kultūras centrs, kuru varēs izmantot gan kā koncertzāli ar iespēju izvietot līdz 1100 sēdvietām, gan kā mākslas un izstāžu galeriju vai korporatīvo pasākumu norises vietu.