Dziesmu svētku biļešu cenas pie spekulantiem “kāpj debesīs”; atbildīgās iestādes sola rast risinājumu nākamajos svētkos

7 komentāri

Tuvojoties Dziesmu un deju svētkiem, populārāko svētku pasākumu biļešu cenas pie spekulantiem turpina “kāpt debesīs”.

Cenas sasniegušas jau 400 eiro par biļeti. Atbildīgās iestādes gan pagaidām rausta plecus un sola cīņu pret spekulantiem izvērst tikai nākamajos svētkos. Piemēram, ieviešot personalizētas biļetes.

Populārajā sludinājumu portālā “ss.com” spekulantu piedāvātās Dziesmu svētku biļešu cenas svārstās no aptuveni 50 līdz pat 400 eiro gabalā. Viss atkarīgs no svētku pasākuma un vietas. Šaubu, ka tas ir negodīgs bizness, nav nekādu, – piemēram, vīrietis, kurš savas biļetes uz noslēguma koncertu piedāvā par 350 eiro gabalā, piedāvā izvēlēties starp trim dažādiem sēdvietu sektoriem, kuros katrā viņam pieejamas vairākas vietas. Nekādas atlaides piedāvātas netiek.

Likumsargi un Valsts ieņēmumu dienests (VID) tikmēr rausta plecus, – biļešu tālākpārdošana par uzpūstām cenām ir amorāla un neētiska, bet ne likumiski sodāma rīcība.

Kristīne Augstkalne-Jaunbērziņa
VID pārstāve

Tā rīkoties nevajadzētu, taču vispār likums nosaka, – ja esi nopircis biļeti un viņa nav vajadzīga, šo biļeti var pārdot un iegūt kompensāciju par tiem izdevumiem, kurus esi pats iztērējis.

Ideju, kā ar šādiem spekulantiem cīnīties, gan netrūkst. Piemēram, deju lieluzveduma vadītājs Agris Daņiļevičs iesaka – biļetes nevajadzētu tirgot sabiedrībai kopumā, bet gan izdalīt pašiem dziedātājiem un dejotājiem, dodot viņiem iespēju uzaicināt savus tuviniekus vai pārdot biļetes un nopelnīt.

“Tas nozīmē, ka skatītāju rindas būtu noteikti pilnas. Nebūtu spekulantu neizpārdoto biļešu. Šīs biļetes nonāktu pie cilvēkiem, kuri vistiešākajā veidā ir saistīti ar dejotājiem un kuri visvairāk ir pelnījuši tās dabūt,” norāda Daņiļevičs.

Tikmēr svētku rīkotāji atbalsta citu versiju – ieviest biļetes, uz kurām būtu rakstīts arī katra konkrētā pircēja vārds un uzvārds.

Eva Juhņēviča
Dziesmu un deju svētku izpilddirektore

Domājot jau par pieciem gadiem uz priekšu, – noteikti tās būs personalizētās biļetes, kas mazina spekulācijas risku, gan uzliek lielāku atbildības sajūtu tiem, kas šīs biļetes iegādājas.