Komentāri
Dzelzceļa tiltu atvēlēs gājējiem un velo? “Rail Baltica” žūrijai simpatizē Spānijas arhitektu ideja

Žūrija metu konkursā par “Rail Baltica” Rīgas dzelzceļa tilta un Rīgas centrālā multimodālā sabiedriskā transporta mezgla kompleksu apbūvi nav noteikusi vienu uzvarētāju un pie projekta strādās ar diviem otro vietu ieguvējiem.

Starptautiskā žūrija pabeigusi iesniegto projektu vērtēšanu, taču viens vienīgais konkursa uzvarētājs netika paziņots, jo neviens no darbiem pilnībā neatbilda visām prasībām. Žūrija izraudzījās divus 2. vietas ieguvējus, ar kuriem turpināsies darbs, lai izveidotu vislabāko risinājumu – “PLH Arkitekter” uzņēmums no Dānijas, kā arī Latvijas uzņēmums SIA “Outofbox”.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Dānijas arhitektu piedāvājums iezīmēja vizuāli modernas dzelzceļa peronu platformas, savukārt latviešu projekts vairāk risināja dzelzceļa stacijas ēkas dizainiskos un telpiskos jautājumus, pieļaujot arī iespēju pārveidot stacijas ēkas konceptu no lielveikala uz skaidri noformētu laikmetīgu dzelzceļa staciju, kur tirdzniecībai ir pakārtota loma.

Foto

Jāpiezīmē, ka ekspertiem ļoti simpatizēja Spānijas arhitektu ideja, kurā esošo dzelzceļa tiltu plānots pārveidot gājējiem un velosipēdistiem, bet “Rail Baltica” līnijas vajadzībām varētu būvēt pavisam jaunu tiltu. Tas būtu veiksmīgs risinājums no drošības viedokļa, jo samazinātu negadījumu iespējas gājējiem. Turklāt tas dod iespēju cilvēkiem mierīgi vērot pilsētu, kā arī ļautu izmantot Dzelzceļa tiltu nākotnē, jo, kā atzina arhitekts un Kultūras ministrijas eksperts Jānis Dripe, –  divas trešdaļas sava mūža pie esošā noslogojuma, tilts jau ir nokalpojis.

Žūrijas pārstāvji atzina, ka no 15 iesniegtajiem projektiem, nopietni izvērtēti 13. Uzdevums bijis sarežģīts. Tālākā projekta virzība atkarīga no pasūtītāja “Eiropas Dzelzceļa līnijas”, kas turpmākajos mēnešos diskutēs ar abiem otrās vietas ieguvējiem, lai rastu labāko risinājumu. Pastāv iespēja abu projektu labākās idejas apvienot un tālāk virzīt kā vienu projektu.

Plānots, ka Centrālās dzelzceļa stacijas pielāgošana “Rail Baltica” izmaksās 186 miljonus eiro. Cita starpā paredzēts arī likvidēt dzelzceļa uzbērumu no Dzirnavu līdz Krasta ielai. Vērienīgie darbi ir jāsāk 2019. gadā, bet jāpabeidz – līdz 2022. gadam.

Viegli pagatavojams rudenīgs saldums! Baltās šokolādes un ķirbju trifeles

Viegli pagatavojams rudenīgs saldums! Baltās šokolādes un ķirbju trifeles

Kas gan var būt vēl spilgtāks rudens vēstnesis par ķirbi? Jā, rudens tik tiešām ir klāt, un ar ķirbju piedāvājumu problēmu nav. Anna Panna no ”Gatavo 3” komandas aicina izmantot šo šobrīd tik bieži sastopamo ogu baltās šokolādes un ķirbju trifeļu pagatavošanai, kas būs gards pārsteigums gan ģimenei, gan viesiem.

Lasi vēl