Deglava tilts: BVKB no Rīgas domes prasa kvalitatīvu atzinumu

1 komentārs

Transportlīdzekļiem slēgtais Deglava tilts radījis sastrēgumus ne tikai pilsētas ielās, bet arī atbildīgo iestāžu dokumentu apmaiņā. Rīgas dome uzskata, ka ir pierādījusi – pārvads satiksmei esot drošs. Tikmēr par būvju drošību atbildīgais Būvniecības valsts kontroles birojs (BVKB) no pašvaldības iestādes pieprasa kvalitatīvu atzinumu.

Augusta Deglava tilts ir slēgts jau otro dienu. Šā iemesla dēļ pārvada apkārtnē un arī citviet Rīgā veidojas milzu sastrēgumi. Rīgas domes Satiksmes departaments uzskata, ka būtiskākās bažas par tilta drošību esot noraidītas, jo kontrolurbumi apstiprināja – pārvada balsti ir pildīti ar betonu, nevis smiltīm.

Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāvis Edmunds Valpēters norāda: “Bija runas par to, ja šī kolonna tiešām ir pildīta ar betonu, tad problēmu nav. Mēs izurbām ceturtdien no rīta šo kolonnu, viņa nebija tukša, viņa bija pilna, viss bija kārtībā, savukārt no kontroles biroja atkal parādās jaunas prasības, nav vērtēta kaut kāda sija un tā joprojām, joprojām.”

Turklāt pašvaldības pārstāvis dod mājienu, ka sākotnējais kontrolurbums, kas atklāja balsta kolonnā tukšumu un smiltis, bijis nekvalitatīvs.

“Kontroles valsts birojs kopā ar būvuzņēmēju bija apsekojis vienu no šiem balstiem, ar parastu urbi veica šo te urbumu un varētu teikt ļoti subjektīvi, ņemot vērā, ka šī te pretestība nav ļoti liela vai ārā nāca putekļi, kas ir diezgan loģiski, urbjot ar parastu urbi. Uz šāda pamata arī viņi veica kaut kādus secinājumus,” bilst Valpēters.

Sākotnējās bažas, ka tilta balsta kolonnas būtu pildītas ar smiltīm nevis ar betonu tik tiešām esot kliedētas, taču BVKB uzsver, ka šis ir būtisks arguments, taču ne vienīgais, kas liecina par pārvada drošību.

BVKB Kontroles departamenta direktors Māris Bemme norāda: “Mūsu eksperts bija klāt tad, kad būvuzņēmējs ar nelielu urbi veica kontrolurbumu, tas secinājums tiešām bija tāds, ka šī betona nav, kas par laimi izrādījās, ka tā tas faktiski neatbilst faktam. Šobrīd ar šo izpētes darbu ir pierādīts tas, ka situācija dabā ir labāka nekā būvprojekta sastāvā esošā dokumentācija to ir pieņēmusi iepriekš.”

Par būvju drošību atbildīgā valsts iestāde sagaida, ka pašvaldība apsekos visas tilta bojātās konstrukcijas, veiks aprēķinus un tikai tad izdarīs secinājumus par tilta ekspluatācijas iespējām.

“Tas, ka mēs būtu prasības mainījuši, tas neatbilst patiesībai, mēs faktiski negaidām no ieceres ierosinātāja neko citu, kā kvalitatīvu tehniskās apsekošanas atzinumu,” saka Bemme.

Tomēr pašvaldība norāda, ka joprojām nesaprot, kādus dokumentus tai īsti vēl ir jāiesniedz.

“Ņemot vērā šo te, varētu teikt, nesaprotamo prasību virkni no BVKB, 18. aprīlī esam viņiem nosūtījuši vēstuli, lūdzot viņiem precizēt konkrēti, kas tad mums vēl ir jāveic, kādas pārbaudes, kas vēl ir jāprecizē, lai mēs varētu viņus pārliecināt, joprojām mēs atbildi neesam saņēmuši no viņiem,” tā pauž Valpēters.

Birojā uzsver, ka mutiski prasības jau sen esot izskaidrotas, bet rakstiski tās tiks nosūtītas. “Birokrātija būtu tiešām, ja mēs gaidītu papīrus, bet šobrīd mēs gaidām uz izpētes rezultātiem balstītus dokumentus, teiksim tā,” LNT Ziņām teica Bemme.

Kolīdz Satiksmes departaments sniegs atzinumu, birojs sola maksimāli ātri to izvērtēt un tad informēt Valsts policiju, kurai tālāk jāpieņem lēmums, vai satiksme pār pārvadu ir atjaunojama.

1 komentārs