Deglava pārvada plānotās atjaunošanas izmaksas 5,2 miljonu eiro apmērā kāpušas līdz 14 miljoniem eiro

2 komentāri

Rīgas domes priekšsēdētājs Mārtiņš Staķis (APP) un priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis (JV) šorīt devušies apgaitā ar nolūku pārliecināties par sekmēm Rīgas tiltu remontdarbos un gribējuši saprast, kādēļ projektiem nemitīgi ir sadārdzinājumi, piemēram, sākumā plānotās Deglava pārvada atjaunošanas izmaksas 5,2 miljonu apmērā pieaugušas līdz 14 miljoniem eiro, vēsta TV3 Ziņas.

Lai īstenotu vienu no Rīgas domes deputātu dotajiem solījumiem rīdziniekiem – sakārtot tiltus un ielas, politiķi apņēmušies pārskatīt Rīgas domes Satiksmes departamenta darbu, regulāri doties uz būvlaukumiem nolūkā pārliecināties par tur notiekošo darbu kvalitāti.

Atbildību par satiksmes jomu jaunajā Rīgas domes koalīcijā uzņēmušais vicemērs Vilnis Ķirsis (JV) šorīt kopā ar priekšsēdētāju abi devās apgaitā, lai pārliecinātos, kā strādniekiem veicas ar Rīgas tiltu remontdarbiem. Domnieki gribēja pārliecināties, vai tiešām darbi uz Deglava un Brasas tilta notiek atbilstošos tempos un tos izdosies pabeigt noteiktajos termiņos. Tāpat politiķi gribējuši saprast, kādēļ projektiem nemitīgi ir sadārdzinājumi. Piemēram, Deglava pārvada atjaunošanas izmaksas sākumā bija plānotas 5,2 miljonu apmērā, bet tagad – jau 14.

“Tilti ir tāds iepriekšējās saimniekošanas, manuprāt, varētu pat teikt piemineklis, un tomēr tā ir drošība, tādēļ primāri svarīgi to apskatīt savām acīm redzēt un saprast, kādā veidā mēs varam pēc iespējas ātrāk šo te visu risināt,” pauda Rīgas vicemērs Vilnis Ķirsis (JV).

Lai noskaidrotu – kāda īsti ir situācija minētājos objektos, politiķi tikās arī ar Rīgas domes Satiksmes departamenta vadību.

Rīgas domes priekšsēdētājs Mārtiņš Staķis (AP/P)

“Mēs saņēmām atbildes uz tiem jautājumiem, kurus mēs uzdevām, bet es nevaru teikt, ka mani šī saruna un šīs atbildes būtu apmierinājušas. Jo, redziet, var izstāstīt šo notikumu ķēdi, kurš bija vainīgs, kādu tieši nepareizu lēmumu ķēde ir novedusi pie situācijas, kas šobrīd ir, bet neviens nevar pateikt, kurš tad ir atbildīgs un kuru būtu jāsauc pie atbildības.”

Attiecībā uz Deglava pārvadu departamenta direktors Vitālijs Reinbahs sola, ka darbus būvnieki pabeigs noteiktajos termiņos. Sadārdzinājuma iemesls esot būvdarbu laikā atklātie tilta bojājumi, kuru rezultātā nepieciešams veikt nevis kosmētisko, bet gan kapitālo objekta remontu. Kā nākas, ka teju vienmēr reāli veicamie darbi nesakrīt ar projektētāju uzdevumiem, direktors paskaidrot nevarēja, taču solīja, ka nākotnē tas vairs neatkārtosies.

Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs

“Mēs pieņēmām tādu stratēģiju, ka mēs pāriesim uz “design and built” projektēšanu, kad projektē tie paši būvnieki, kuri arī strādās, un tad viņi nesīs pilnu atbildību par šo objektu, pilnu atbildību par termiņiem un pilnu atbildību par konkrētiem darbiem.”

Ja uz Deglava tilta darbi notiek visai raiti, tad Brasas pārvada būvlaukumā jau saaugušas nātres un strādnieki nav manāmi. Tur darbi apstājušies, jo vairākus mēnešus notiek sākotnējā projekta pārstrāde. Kavēšanās dēļ pašvaldība zaudējusi iespēju vismaz divus miljonus no izmaksām segt no Valsts kases, taču termiņos būvnieki vienalga sola iekļauties.

Politiķi ir gatavi departamenta vadītājam dot iespēju sistēmu sakārtot, taču cieši sekos līdzi darbu kvalitātei.

“Šodien departaments faktiski mūsu priekšā ir uzņēmies apsolījumus, ka šī attieksme un sistēma tiks mainīta. Nu, skatīsimies, kā viņi to pilda. Ja ne, tad acīmredzot būs jādomā arī par kādām būtiskām izmaiņām departamentā, es domāju, cilvēkiem,” teica Ķirsis.

Kopumā Rīgā ir 140 tilti un pārvadi. Pamatojoties uz pēdējo tehnisko apsekošanu rezultātiem, 23 no tiem ir labā stāvoklī, 105 – apmierinošā, bet 10 – neapmierinošā.