Daugavas malā iecerēts attīstīt Seno ostu, kur būvēs kuģus pēc viduslaiku metodēm

0 Komentāru
Daugavas malā iecerēts attīstīt Seno ostu, kur būvēs kuģus pēc viduslaiku metodēm

Kuģu būves meistari kopā ar vēsturniekiem un dažādiem citiem speciālistiem iecerējuši Rīgā izveidot izglītības un tūrisma centru Senā osta. Tur tiks būvēti kuģi pēc viduslaiku metodēm. Turklāt šo procesu varēs ne tikai vērot, bet arī pašiem pielikt roku kuģu tapšanā. Iecerēts, ka ar laiku varēs ar tādu vēsturisku kuģi doties izbraukumā.

Šovasar Daugavā nolaistais Indriķis ir vikingu kuģa kopija, kas radīta Latvijā un veiksmīgi vizina tūristus.

Tas ir viens no retajiem kuģiem, kas darināts ar seno laiku metodēm. Nākamo iecerēts uzbūvēt 1939. gadā Vecrīgā atraktā 12. gs. vraka līdzinieku. Oriģināla fragmenti atrodas Rīgas kuģniecības un vēstures muzejā, tas ir senākais Rīgā atrastais kuģis un nodēvēts par Rīgas kuģi.

Foto

Kuģu būves meistars Juris Zīle skaidro, ka ir vēl jāvienojas par vienu no vairākām metodēm, kā būvēt Rīgas seno kuģi.

Vēsturiskā Rīgas kuģa būvniecība būs simbolisks sākums Senās ostas parka izveidei. Vairāki seno kuģu būves meistari un vēsturnieki apvienojušies biedrībā Rīgas kuģis. Viņi iecerējuši saglabāt un popularizēt Rīgas un Latvijas vēsturē svarīgo jomu – kuģu būvniecību. Senā osta paredzēta kā vieta, kur ne tikai redzēt, kā top vēsturiskie kuģi, bet piedalīties arī to darināšanā.

Senās ostas teritorija noskatīta pie Daugavgrīvas cietokšņa, kur arī vēsturiski notikusi aktīva kuģošana. Senās ostas parks ne tikai piesaistīs vietējos un ārvalstu tūristus, bet arī mācītu jaunus kuģu būves meistarus.

Senā Rīgas kuģa kopijas izveidei nepieciešami 400 000 eiro, savukārt Senās ostas izveidei arī nepieciešami vairāki simti tūkstošu. Projektam iecerēts piesaistīt Eiropas Savienības fondu līdzfinansējumu. Ja biedrībai Rīgas kuģis viss izdosies kā iecerēts un iegūt noskatīto vietu senās ostas izbūvei, tad pirmais projekta posms varētu noslēgties 2018. gadā.

Video

0 Komentāru