Cīņa pret Krievijas mediju propagandu Latvijā nav bijusi auglīga – dažviet panākts pretējais efekts

2 komentāri
Cīņa pret Krievijas mediju propagandu Latvijā nav bijusi auglīga – dažviet panākts pretējais efekts
Foto: Flickr / David Boyle

Hibrīdkarš mainījis mediju lietošanas paradumus Latvijā. Kādi tie ir nacionālās drošības kontekstā?

Krievijas televīzijas kanālus Latvijā skatās ne tikai cittautieši, bet arī latvieši. Vienlaikus sabiedriskajiem medijiem ar krievvalodīgo auditorijas piesaisti neveicas, liecina TNS Latvija publiskotie dati. Lai uzrunātu cittautiešus, nav nepieciešams veidot, piemēram, jaunu televīzijas kanālu, uzskata pētījuma aģentūras rīkotājdirektors Mārtiņš Traubergs.

Varasiestāžu cīņa pret Krievijas propagandu – aizliedzot retranslēt Rossija RTR – neesot nesusi augļus, gluži otrādi – atsevišķas mājsaimniecības Latgalē līdz ar šo lēmumu Latvijas informatīvo telpu pametušas vispār, liecina aģentūras dati.

Lai Latvijas krievvalodīgos uzrunātu, nepieciešams viņiem piedāvāt vietējo saturu par sadzīviskiem jautājumiem. Radikāli atšķirīgi viedokļi neveicina drošības situāciju, atgādina Nacionālās aizsardzības akadēmijas vadošā pētniece.

Tomēr kopumā gan latvieši, gan cittautieši aizvien mazāk skatās televīziju. Auditorijas pārvirzās uz globālām ārvalstu platformām un līdzi auditorijai dodas arī ieņēmumi no reklāmas.

Līdz ar reklāmas ieņēmumu kritumu veidojas apburtais loks – jo medijiem mazāk naudas, jo mazāk iespēju veidot vietēju saturu.

Video