Komentāri

Līvānos, kur visā pilsētas garumā cauri vijas dzelzceļa sliedes, jau vairākus gadus cilvēki šķērso dzelzceļu neatļautā vietā, lai ātrāk tiktu uz darbu, kas atrodas industriālā zonā. Pēdējo trīs gadu laikā Līvānos uz sliedēm dzīvību zaudējuši divi cilvēki.

Lielākā daļa uzņēmumu, kur strādā Līvānu pilsētas iedzīvotāji, atrodas industriālajā zonā. Lai tiktu uz darbu, cilvēkiem jāizvēlas – mērot vairāk nekā kilometru garu ceļu līdz dzelzceļa pārbrauktuvei vai šķērsot sliedes, bieži vien riskējot ar dzīvību.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Svetlana, Līvānu iedzīvotāja:

Mums šī problēma ir jau vairākus gadus, vēl kopš padomju laikiem. Gājēju pārvada celtniecība tika solīta vēl tolaik, taču līdz šim brīdim nekas nav uzcelts. Lielāka cilvēku daļa strādā otrā pusē, pāri dzelzceļam, jo tur ir ražotāju zona. Cilvēki lien pat zem vagonu sastāviem – mēs paši tā darījām. Te, protams, dežurē policija, kas cilvēkiem uzliek sodus, bet, tā kā no rītiem bieži vien kavējam darbu, bet gājēju pāreja atrodas pārāk tālu, tad cilvēki tik un tā šķērso sliedes šeit.

Padomju laikos uz industriālo zonu kursēja pilsētas autobusi, ar kuriem rūpnīcu darbinieki varēja tikt savā darbavietā. Vēlāk maršruti tika atcelti, taču alternatīvs risinājums netika piedāvāts.

Kaspars Smilškalns, Līvānu policijas iecirkņa priekšnieks:

Šeit ir vilcienu maiņas punkts, sastāvu maiņas punkts, līdz ar to ļoti reti ir tā, ka sliedes ir tukšas. Tad cilvēki iet un lien zem vilcienu vagonu sastāviem, kas ir neaprakstāmi bīstami! Tie nav ne desmit, ne divdesmit – drīzāk tie ir simts un vairāk cilvēku, kas katru dienu te šķērso dzelzceļa sliedes. Apiet apkārt šim te posmam līdz gājēju pārejai, prasītu papildu 7–10 minūtes. Noteikti katra cilvēka dzīvība ir vērtīgāka par šīm te pāris minūtēm.

Pašlaik Līvānu novada pašvaldība ir izstrādājusi dzelzceļa gaisa pārvada tehnisko projektu, kas izmaksājis 17 tūkst. eiro, taču tā realizācijai ir nepieciešami 800 tūkst. eiro. Tādas naudas pašvaldībai gan nav. Novada domes priekšsēdētājs Andris Vaivods stāsta, ka projektam vairākkārt mēģināts piesaistīt Satiksmes ministrijas uzmanību, taču bez rezultātiem.

Kā šāda situācija izveidojusies? Skaties video!

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl