Centralizēto eksāmenu rezultāti šogad kopumā līdzīgi pērnajiem; matemātikā un fizikā tie pat uzlabojušies

5 komentāri

Zināmi centralizēto eksāmenu rezultāti – kopumā skolēnu sniegums salīdzinājumā ar gadu iepriekš būtiski neatšķiras, taču matemātikas un fizikas pārbaudes darbos, kas ierasti skolēniem sagādāja lielākās grūtības, rezultāti pat uzlabojušies, vēsta TV3 Ziņas.

Rīgas 45. vidusskolā trešdien, 30.jūnijā, sen nebijusi rosība. Nu jau bijušie divpadsmitās klases skolēni ierodas, lai saņemtu sertifikātu par vidusskolas programmas apguvi. Daudzi tikai šeit uzzina arī eksāmenu rezultātus. Un uzrunātie jaunieši saka, lai gan iepriekš bijušas bažas par savām spējām, jo visu gadu skolojušies attālināti, tagad jāsecina, – sanācis labāk nekā gaidīts.

“Manuprāt, ir diezgan labi, skatoties, kā mēs mācījāmies, visu gadu attālināti. Tad rezultāti ir labāki, nekā es gaidīju,” spriež Lelde.

“Noteikti bija vairāk ar sevi jāstrādā, jāvēršas pie skolotājiem. Bet, jā, es teiktu, ka rezultāti ir labi un ka viss iespējams tāpat,” tā Madara.

“Ļoti apmierināts. Protams, bija savi mīnusi, savi plusi, bet šādu mācību ceļā parādās tas īstais gars, kā cīnīties un grūtiem brīžiem iziet cauri,” atzīst Edvards.

Un līdzīga tendence arī vidēji citur Latvijā. Šogad centralizēto eksāmenu rezultāti būtiski neatšķiras no citiem gadiem. Vēl vairāk, šogad skolēni matemātikā, kur ierasti ir viszemākās sekmes, uzrādījuši pēdējo trīs gadu labāko rezultātu – 36,3%. Nedaudz sliktāk gan skolēniem veicies valodu eksāmenos – latviešu valodā, kur, salīdzinot ar pērno gadu, rādītājs samazinājies par 1,5% un šogad ir 51,3. Arī angļu valodas eksāmens daudziem šogad sagādājis lielākās grūtības. Ja pērn skolēni uzrādīja augsto rezultātu – 70% -, šogad tas nokrities līdz nepilniem 67%.

Pārējos – izvēlēs eksāmenos – rezultāti, salīdzinot ar pērno gadu, mainīgi. Tie uzlabojušies, piemēram, vēsturē un fizikā, kamēr manāms kritums ķīmijā.

Kaspars Špūle, VISC Vispārējās izglītības pārbaudījumu nodaļas vadītājs

“Ir eksāmeni, kuros rezultāti ir nedaudz labāki, ir rezultāti, kuros tie ir nedaudz sliktāki. Bet kopumā tie mainās pa diviem, trijiem procentiem. Statistiski tas ir mazsvarīgs fakts.”

Šogad centralizētais eksāmeni, tāpat kā pērn, bija saīsināti, samazināts arī uzdevumu skaits. Tomēr nedz skolu vadītāji, nedz Valsts izglītības satura centrs nedomā, ka pārbaudes darbi bijuši vieglāki.

“Arī tajā pašā matemātikā nebūt nebija, ka viņi nāca ārā un teiktu, ka bija viegli, – nē. Viņi teica, ka bija grūti un sarežģīti. Bet es pieļauju, ka viņi pierada, ka vairāk ir pašiem jādomā, jākoncentrējas. Katru gadu mēs sakām, ka eksāmens, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, bijis vieglāks vai grūtāks. Nē, mūsu speciālisti eksāmenus veidoja pēc vienotas metodikas, saglabājot struktūru, saglabājot radošumu, pamatprasmes,” saka VISC Vispārējās izglītības pārbaudījumu nodaļas vadītājs.

Līdz ar to direktori pieļauj, ka skolēni šogad, mācoties mājās, spējuši vairāk fokusēties tieši uz noslēguma darbu rakstīšanu. Un pavisam noteikti attālinātais režīms daudziem nācis arī par labu.

“Es domāju, ka ļoti daudzi jaunieši saprata, ka daudz kas būs atkarīgs no viņiem pašiem, cik daudz tu pats, mācoties mājās, izdarīsi. Un varbūt viņi gatavojās pat vairāk tieši pašam eksāmenam, tam mācību procesam pat mazāk, ko parasti dara klātienē, bet vairāk gatavojās, lai nokārtotu eksāmenus,” spriež Rīgas 45. vidusskolas direktore Baiba Neimane.

“Mēs mēģinām teikt, ka viss šajā procesā ir nogurdinošs, tāds pelēks, neproduktīvs, bet mēs aizmirstam te klāt likt, ka mums ir krietni daudz skolēnu, kuriem šāds process padodas daudz labāk. Un, iespējams, tieši attālinātais process ir atsevišķu skolēnu veiksmes atslēga,” secina Raunas vidusskolas direktors Edgars Plētiens.

Valsts izglītības satura centrā arī vērš uzmanību, ka eksāmenu vidējie rādītāji vēl var mainīties, jo šogad Covid-19 pandēmijas dēļ aptuveni 500 skolēnu eksāmenu rakstīja vēlāk un šie rezultāti vēl nav zināmi. Savukārt plašāka eksāmenu rezultātu statistiskā analīze būs pieejama septembrī.

5 komentāri