Būvdarbi Rīgas Centrālajā stacijā un pie lidostas rit atbilstoši grafikam

0 Komentāru

Uz priekšu turpina virzīties par gadsimta projektu dēvētais “Rail Baltica”, kam pa dzelzceļu jāsavieno Baltijas valstis ar pārējo Eiropu, vēsta TV3 Ziņas.

“Rail Baltica” projekts paredz izbūvēt 870 kilometru garu Eiropas standarta platuma dzelzceļa līniju, kas Baltijas valstis savienotu ar Centrāleiropu. Aplēstās izmaksas patiesi grandiozas – gandrīz seši miljardi eiro, lielāko daļu tāmes segs Eiropas Savienība.

Šodien “Rail Baltica” Industrijas diena – digitāla konference, lai esošajiem, potenciālajiem sadarbības partneriem, kā arī sabiedrībai atskaitītos par projektu gaitu un tālākajiem soļiem.

Tālis Linkaits (JKP), satiksmes ministrs

“”Rail Baltica” projekts Latvijai ir gadsimta projekts. Kad pabeigts, tas nodrošinās patlaban iztrūkstošo posmu Ziemeļu transporta koridorā un uzlabos savienojamību vienotajā Eiropas dzelzceļa sistēmā.”

Nesen izsludināts vairāk nekā miljardu eiro vērts iepirkums par dzelzceļa pamattrases izbūvi Latvijas teritorijā. Fiziski darbi varētu sākties 2023. gadā.

Agnis Driksna, Baltijas valstu kopuzņēmuma “RB Rail” valdes priekšsēdētājs

“Pamatuzdevums, kas ir šobrīd, ir sagatavoties lielajiem būvniecības darbiem. Mēs redzam, ka nākamo divu trīs gadu laikā būs būvniecība pilnībā visos 870 kilometros.”

Nav gan tā, ka pagaidām nekādi būvdarbi nenotiktu. Jūnija beigās atklāta celtniecība dzelzceļa stacijai starptautiskajā lidostā “Rīga”, kas savienosies ar galvaspilsētas centru un iekļausies kopējā līnijas tīklā.

Pie lidostas ir viens diviem lielajiem būvobjektiem “Rail Baltica” projektā Latvijā. Otrs ir Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija, kur darbi notiek jau gadu. Izbūvētas jaunas inženiertīklu sistēmas, nepārtraucot stacijas tiešo darbību un vilcienu kustību, uzsākta pārvadu būvniecība un veikti nepieciešamie priekšdarbi jaunās stacijas ēkas celtniecībai. Nedz stacijā, nedz pie lidostas nekādu aizķeršanos neesot.

Kaspars Vingris, “Eiropas dzelzceļa līniju” valdes priekšsēdētājs

“Šobrīd viss notiek atbilstoši. Mēs patiešām varam būt gan pateicīgi, gan lepni, ka izdodas šos darbus paveikt, bet kopējo situāciju varēsim novērtēt tikai pēc pandēmijas noslēguma, kad varēsim saskaitīt termiņa un cita veida ietekmes, kas bijušas šajā diezgan sarežģītajā laikā.”

“Rail Baltica” pamatlīniju no Rīgas līdz Lietuvai, attiecīgi arī savienojumu ar pārējo Eiropu, paredzēts pabeigt līdz 2026. gadam. Dzelzceļš līdz Igaunijai varētu prasīt vairāk laika, bet ne vēlāk kā līdz 2030. gadam.

0 Komentāru