Britu izstāšanās no ES banālā realitāte – konfiscēts kravas auto šoferu launags

45 komentāri
Britu izstāšanās no ES banālā realitāte – konfiscēts kravas auto šoferu launags
AFP/SCANPIX

Šobrīd kravas auto šoferiem, kuri dodas pāri Lamanšam, ir izdevīgi būt veģetāriešiem – lai cik arī banāli tas neizklausītos, Nīderlandes muita pēc “Brexit” sākusi konfiscēt viņiem gaļas maizītes un piena produktus, kurus saskaņā ar “Brexit” vienošanos Eiropā ievest vairs tik vienkārši nedrīkst, vēsta TV3 Ziņas.

Nīderlandes televīzija devusies filmēt notiekošo uz robežas. Iebraukušajiem kravas auto šoferiem ar pārvadātajām precēm viss kārtībā, taču pārbauda arī salonu saturu. Sviestmaizēm diemžēl ceļš beidzies turpat ostā. Tāpat arī vairākām citām uzkodām.

“Vai visās jūsu maizītēs ir gaļa? Ja tā, tad mēs ņemam tās visas,” kādam šoferim klāsta muitas darbinieks.

Uz šofera no Lielbritānijas jautājumu, vai viņš varbūt var izņemt ārā gaļu un paņemt tikai maizītes, muitas darbinieks atbild noraidoši, skaidrojot, ka viss tiks konfiscēts “Brexit” dēļ.

Nīderlandes muitas aģentūra “Facebook” ievietojusi attēlu ar konfiscēto ēdienu no britu šoferiem. Aģentūra raksta, ka, sākot ar pirmo janvāri, daudzus ēdienus ievest vairs nav ļauts, un cilvēki, kas bieži mēro šo ceļu, varētu šīs ziņas nodot tālāk citiem, lai nenākas izniekot pārtiku.

Ir arī izņēmumi, kas atrodami muitas mājaslapā, atļauts ievest bērnu un mājdzīvnieku ēdienu, tāpat drīkst vest līdzi maizi, kūkas, makaronus, buljonu un ārkārtīgi specifisko uzkodu – ar zivīm pildītas olīvas.

Komentējot notiekošo, eksperti norāda, ka šis patlaban ir loģisks iznākums ilgajām un novēlotajām sarunām.

Patlaban Lielbritānijas valdības mājaslapā atrodami noteikumi, ko šajā periodā drīkst un nedrīkst ievest Eiropā. Galvenokārt tie ir gaļa, zivis, piena produkti, tātad dzīvnieku izcelsmes preces. Savukārt Eiropas Savienība izceļ, ka ievesti dzīvnieku produkti var radīt draudus dzīvnieku veselībai Eiropā. Tas, ņemot vērā, ka nevainīgai kotletei vai vistas filejai līdzi var paņemt arī kādas nezināmas slimības.

Briselei vēl jāliek paraksts zem tirdzniecības vienošanās ar britu salām.

Pēc aizvadītas pirmās nedēļas jaunajā kārtībā arī britu valdība atzīst, ka neskaidrības un haoss uz robežām saglabāsies vēl kādu laiku.

Lielbritānijas valdības ministrs Maikls Govs

“Līdz šim sarežģījumi uz robežām nav bijuši lieli, tomēr, ja runājam par tuvāko laiku, tad sagaidām lielus, papildu apgrūtinājums, īpaši Doveras-Kalē maršrutā. Mēs centīsimies paziņot uzņēmumiem par visiem nepieciešamajiem dokumentiem, kas vajadzīgi, šķērsojot robežu.”

Bažas arī no Eiropas valstīm un kravu pārvadātājiem – par neskaidro “Brexit” ilgtermiņa ietekmi.

“BMR Transports” vadītājs Bruno Ringo

“Mēs vēl nezinām, kas tieši mūs sagaida, nezinām, kam gatavoties. Vienīgā skaidrība ir par to, ka būs jāpavada ilgāks laiks uz robežas un vajadzēs vairāk dokumentu. Ir svarīgi zināt, cik tieši laika aizņems muitas process, jo laiks ir nauda!”

Francijas pārvadātāji aicina valdību vairāk komunicēt par notiekošo un, protams, lemt par subsīdijām nozarei.