Bez Polijas un Somijas iekļaušanas Rail Baltica nebūs efektīvs, uzskata Lietuva

Komentāri

Uz tikšanos Rīgā sabraukuši Baltijas valstu parlamentārieši un arī ārlietu ministri. Šoreiz viens no apspriestākajiem tematiem ir Rail Baltica dzelzceļa izveide. Lai gan politiskā līmenī vienošanās ir panākta un līgumi noslēgti, joprojām ir daudz neskaidrību. Lietuvas ārlietu ministrs ir pārliecināts, ka dzelzceļa tīklā jāiekļauj arī Somija un Polija, pretējā gadījumā jēga no lielā projekta būs maza.

Pēc neatkarības atjaunošanas Baltijas valstu parlamentārieši regulāri viesojas viens pie otra, pārrunājot reģiona jautājumus Baltijas asamblejas ietvaros. Vairāki kopējie projekti gan nogrimuši nebūtībā, piemēram, vēlme iegūt energoneatkarību ar kopīgu atomelektrostaciju vai sašķidrinātās gāzes termināli. Teju vienīgais vērā ņemamais ekonomiskais sasniegums ir apņemšanās izveidot Rail Baltica dzelzceļa savienojumu ar Rietumeiropu, taču tajā reālais darbs tikai tagad sākas.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Līdz šim lielākās pretenzijas bija Lietuvai, kas vēlējās, lai dzelzceļš šķērso arī Viļņu, un uzstāja, ka katrai valstij pašai jāveic projekta iepirkumi, tomēr beigu beigās lietuvieši piekāpās. Tagad akcents tiek likts uz dzelzceļa savienošanu starptautiskā mērogā.

Atgādināsim, ka Lietuvā šoruden tiek veidota jauna valdība. Šī procesa rezultāts var radīt jaunas vēsmas trausli ”sastiķētajā” starpvalstu Rail Baltica dzelzceļa projektā.

Lasi vēl