Barona ielas veloceliņam velosipēdisti met līkumu

3 komentāri

Satiksmes izmaiņas Krišjāņa Barona ielā rīdziniekiem radījušas pamatīgus kreņķus. Pašlaik apmierināts nav īsti neviens – ne velosipēdisti, ne gājēji, ne autovadītāji, kuriem dažkārt visiem jāatrodas vienuviet – uz rekomendējošajām velojoslām. Lai mazinātu iespējamos konfliktus, Satiksmes departaments ieviesis braukšanas ātruma ierobežojumus, tomēr ar to vien problēmas nav atrisinātas.

TV3 Ziņas pirmdienas pēcpusdienā devās izmēģinājuma braucienā ar divriteni pa Barona ielas veloceliņu. Jau eksperimenta sākumā nākas apbraukt iespaidīgo Rīgas Satiksmes tehnisko mašīnu, kas ar ieslēgtām bākugunīm nostājusies uz ieteicamās velojoslas. Tālāk ceļš ir brīvs, līdz Ģertrūdes ielai, kur pa velojoslu lēnā garā pārvietojas taksometrs, pilnībā ignorējot velobraucējus. Neveiklas situācijas gadās arī uz krustojumiem, kur auto griežas pa labi, bet velobraucēji minstinās, īsti nezinot ko darīt – apbraukt auto vai apstāties.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Dienas vidū pa velojoslu rosība minimāla. Lielākā daļa arvien brauc pa trotuāru, jo pa joslu pārvietoties ir bailīgi. Te sastopam arī kolorīto franču kafejnīcu īpašnieku Bernāru Laranē, kurš ikdienā brauc ar divriteni un ar mums runā skaidrā latviešu valodā:

Nav pārāk labi, jo daudz mašīnu brauc uz veloceliņa te, Barona ielā. Pa Lāčplēša ielu ir labāk, jo tur ir iekrāsots. Bet šeit – ne pārāk.

Viņam piebalso arī riteņbraucēja Ieva:

Ja ir tramvajs, mašīna un velobraucējs, tad ir visiem trijiem ir ļoti jāsaspiežas, kā rezultātā ir ļoti jāuzmanās. Ja brauc tramvajs un riteņbraucējs un pa vidu grib iebraukt mašīna, tad visu laiku jāskatās, lai tu neesi viņai ceļā.

Rīgas domes Satiksmes departamentā skaidro, ka jaunā josla nav vis veloceliņš, bet rekomendējošā velojosla. Tātad visiem satiksmes dalībniekiem uz ielas jāmēģina sadzīvot draudzīgi. Tas arī ir vienīgais veids, kā izvairīties no pārpratumiem un avārijām. No šīs nedēļas automašīnas drīkst braukt ar 30 km/h.

Edmunds Valpēters, RD Satiksmes departamenta pārstāvis:

Tām būs horizontālais marķējums atbilstoši velo standartam – velosipēds ar divām bultiņām, lai pievērstu autovadītāju uzmanību.

Šeit mēs vēlamies, lai visi būtu draudzīgi. Jāņem vērā, ka velobraucēji ir mazāk aizsargāti, un mūsu ieskatā, autovadītājiem būtu krietni uzmanīgāk jāuzvedas uz ceļa.

Pagaidām gan autovadītāji teorētiski drīkst brīvi pārvietoties pa rekomendējošo velojoslu – nekāds sods nedraud. Tomēr, ja autobraucēji klaji ignorēs velojoslu, tiks izskatīta iespēja autotransportam pilnībā liegt braukšanu pa velojoslu.

Video

TOP komentāri

  • Andris
    0 0 0

    Andris

    Lai ari ta butu, tikai mani ka gajeju visu laiku kads kretins ar velosipedu megina nobraukt, domaju ka velosipedistiem jasak macities satiksmes noteikumus un maksat nodokli par savu braucamo.
  • Andris
    0 0 0

    Andris

    Pusotra josla uz sosejas, rekomendejamais velocelins, kolorits kretinisms butu vislabakis nosaukums so lietu raditajiem.

Pievienot komentāru

Ienāc ar sociālo tīklu profilu vai ievadi savu vārdu

Esi pieklājīgs savos izteicienos. Viedokli argumentē. Raksti tikai tādu komentāru, kas pauž tavu viedokli vai ir noderīgs citiem portāla lietotājiem. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem komentēšanas iespēja liegta.

Lasi vēl