Bāreņi-studenti Rīgas sabiedriskajā transportā varēs braukt bez maksas

0 Komentāru
Bāreņi-studenti Rīgas sabiedriskajā transportā varēs braukt bez maksas
F64

Rīgā bāreņi līdz 24 gadu vecumam, kuri studē augstskolā vai koledžā, sabiedriskajā transportā varēs braukt bez maksas, to paredz Rīgas domes 28. martā pieņemtie grozījumi domes saistošajos noteikumos.

Grozījumi paredz, ka līdz ar Rīgas daudzbērnu ģimeņu reģistra ieviešanu tas tiks izmantots kā pamats braukšanas maksas atvieglojumu piešķiršanai sabiedriskajā transportā.

Tāpat grozījumi paredz, ka tajos mikroautobusos, kuri turpmāk kursēs pa nerentablākajiem SIA “Rīgas satiksme” maršrutiem, atlaides iedzīvotāji varēs izmantot tāpat kā standarta transporta līdzekļos.

Kā deputātiem pastāstīja Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins, grozījumi galvenokārt nepieciešami, lai optimizētu transportlīdzekļu atbilstību cilvēku daudzumam. “Šobrīd ar mikroautobusiem ir aizstāti jau trīs maršruti,” teica Jakrins.

Kā prognozē departaments, tā kā, ieviešot daudzbērnu ģimeņu reģistru, tiks noteikti stingrākas prasības atlaižu saņemšanai, vecāku skaits, kuri šajā reģistrā reģistrēti, varētu samazināties.

Jautājuma skatīšanas laikā deputāts Jurģis Klotiņš jautāja, vai dome kompensēs izdevumus “Rīgas mikroautobusu satiksmei” par to pasažieru pārvadāšanu, kuriem pienāksies atlaides, uz ko Jakrins atbildēja apstiprinoši.

Deputātu Sandi Riekstiņu (JKP) interesēja, cik daudz dome ietaupīs šādi optimizējot maršrutus, un tas, vai RMS nopelnīs, saņemot kompensācijas no pašvaldības. Uz šiem jautājumiem departamenta vadītājs konkrētu atbildi sniegt nevarēja.

Jautājuma skatīšanas procesā deputāti bija iesnieguši četrus priekšlikumus izmaiņām, piemēram, Rīgas domes deputāte Linda Ozola (JKP) rosināja šos atvieglojumus piešķirt arī Rīgas Bāriņtiesas locekļiem. Neviens no priekšlikumiem atbalstīts netika.

Kā vēstīts, atsevišķos “Rīgas satiksme” nodrošinātajos maršrutos turpmāk pasažieru pārvadāšana tiks nodrošināta ar mikroautobusiem, aizstājot trolejbusus un autobusus. Izmaiņas galvenokārt skars tos maršrutus, kuri kursē uz attālākiem pilsētas nostūriem un kuri ir nerentabli mazā pasažieru skaita dēļ.

0 Komentāru