Auto tehniskā apskate varētu būt jāiet retāk, sasaistot to ar nobraukumu

1 komentārs

Auto tehniskā apskate reizi divos gados, visticamāk, arī Latvijā jau tuvākajā nākotnē kļūs par realitāti. Tas gan varētu notikt tikai ar nosacījumu, ka auto šajos gados netiek pārāk stipri nodzīts. Šādu viedokli TV3 Ziņām pauda vairāki Saeimas Tautsaimniecības komisijas deputāti, kuriem tagad uzticēts izstrādāt attiecīgās likuma izmaiņas.

Kaimiņos retāk

Lietuvā un Igaunijā auto pirmā tehniskā apskate ir jāiziet pēc trim braukšanas gadiem, bet turpmāk reizi divos gados. Tikmēr Latvijā pirmā apskate jāiet pēc diviem gadiem, bet turpmāk – reizi gadā. Tādēļ autovadītāji portālā manabalss.lv savāca 10 570 parakstus par to, lai Latvija šajā jomā sekotu kaimiņvalstu piemēram. Iniciatīva tika nodota Saeimai un, vismaz, pagaidām tautas kalpi pauž iecerei piesardzīgu atbalstu.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

“Manuprāt, tam ir zināms pamats. Jau tagad jaunām automašīnām apskate pirmo reizi ir pēc diviem gadiem. Es domāju, ka mēs varam vērtēt vai teiksim vēl vienu vai divas reizes būtu šis termiņš pagarināms un tikai pēc tam seko viena gada termiņš,” norāda bijušais satiksmes ministrs un Saeimas Tautsaimniecības komisijas deputāts Anrijs Matīss (Vienotība).

Pilsoņu iniciatīva šodien tika uzticēta Saeimas tautsaimniecības komisijai, un līdzīgās domās ir arī komisijas vadītājs Romāns Naudiņš (NA). Citi komisijas locekļi tikmēr iesaka, piemēram, sasaistīt prasību iziet tehnisko apskati ar mašīnas nolietojumu.

”Patiesībā varbūt patieso stāvokli raksturo automašīnas nobraukums, odometra rādījums, jo no tā ir atkarīgs, cik automašīnai var rasties defekti, un cik droša tā ir ceļu satiksmē,” prāto komisijas sekretārs Edvards Smiltēns (Vienotība).

Paredz pretestību

Pati tehniskā apskate auto īpašniekam nemaksā dārgi, tomēr to nevar iziet, ja nav samaksāts transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis un visi sodi par pārkāpumiem satiksmē. Tehniskās apskates retāka iziešana pārējos maksājumus neatceļ, tikai padara grūtāk iekasējamus. Tādēļ Tautsaimniecības komisijas priekšsēdētāja biedrs Ingmārs Līdaka (ZZS) brīdina, ka iecerei varētu pretoties iestādes, kas nobažījušās par savu budžetu pildīšanos.

”Kamēr situācija ir tāda, būs diezgan liela pretestība pret tehniskās apskates iziešanu reizi divos gados. Manā izpratnē tas nav pareizi, bet citas institūcijas jūtas diezgan mazspēcīgās garantēt šo te Ceļu nodokļa iekasēšanu akurāt tādā apjomā kā šobrīd,” skaidro deputāts.

Foto

http://tvplay.skaties.lv/parraides/tv3-zinas/796298?autostart=true

TOP komentāri

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl